Onze blog

Blog maken? Bijna iedereen blogt verkeerd!

 

Wanneer je een blog maakt moet je rekening houden aan een aantal punten. In deze blog geef ik een aantal tips die jou helpen bij het maken van een betere blog.

Heel veel ondernemers bloggen verkeerd. Zo verkeerd zelfs dat ze nooit gevonden worden in Google door hun potentiële klanten. Ze bloggen te zakelijk en te eentonig. Er zit vaak geen gevoel in dat blogbericht waardoor veel lezers eerder afhaken en de website of webshop eerder verlaten. Ik ken zelfs een ondernemer die meer dan 900 blogberichten op zijn website heeft staan en maar amper 40 bezoekers per dag vanuit Google krijgt. Nadat ik zijn Webmaster Tools had nagekeken kwam ik erachter dat hij gebruik had gemaakt van ”duplicate content”.

 

Duplicate content

Duplicate content betekend dat wanneer je een stuk tekst van een andere website kopieert en plakt in je eigen blogbericht. Dat stuk gekopieerde tekst is niet van jou maar van iemand anders. Het is dus diefstal. Wanneer Google constateert dat jij andermans teksten kopieert voor eigen doeleinden dan krijg je een ”penalty”.

En wanneer je een penalty krijgt, dan krijg je dus hele zware strafpunten. Hoe meer tekst je kopieert, -des te meer diefstal- hoe meer strafpunten je krijgt. In het ergste geval -in geval bij die ondernemer- zal je gehele website niet meer gevonden worden in Google. Sterker nog: je zult ook zelfs niet meer kunnen adverteren omdat je op de ”zwarte lijst” staat. Google is niet de enige zoekmachine die steeds strenger gaat controleren! Hoe ga je dit allemaal voorkomen?

 

Unieke content

Unieke content houd niets anders in dat jouw eigen geschreven tekst nergens anders op het internet te vinden is. En daar houd Google dus van! Google wil graag ”nieuwe” informatie die relevant is aan je website of webshop. Het moet allemaal gelinkt zijn. En wanneer je beschikt over voldoende informatie dan is het ook een makkie om een unieke blog te schrijven.

Wanneer je een blog gaat maken dan moet je wel weten waar je over gaat praten, en er vooral verstand van hebben van de betreffende zaken rondom dat blogbericht. Alleen dan is het makkelijk om unieke content te schrijven.

 

Controle

Meestal één keer in de maand ga ik al mijn blogberichten checken op duplicate content. Dat doe ik omdat ik mijn eigen blogberichten wil beschermen. Het is niet echt nodig om dat te doen want Google is al streng en geavanceerd genoeg. Mijn advies voor jou is dat je ook maandelijks je eigen blogberichten moet gaat checken of er niet iemand anders met jouw informatie er vandoor gaat.

Ik kom wel eens mijn eigen blogberichten tegen maar vaak staat onder dat blogbericht mijn naam en mijn website vermeld. Dan is het ook anders natuurlijk. Het is geen diefstal maar meer een waardevolle backlink. Echter is het vooralsnog verboden. Google controleert steeds strenger en geavanceerder op het internet om op die manier het internet ”schoon” te houden.

 

Conclusie

Veel ondernemers bloggen verkeerd door te bloggen op een te zakelijk manier. Er zit vaak geen gevoel in en dat is juist nodig om de lezers te amuseren. Gebruik je eigen kennis en ervaringen om een goed blogbericht neer te zetten. Kijk en controleer maandelijks of er niemand anders met jouw tekst ervandoor gaat! Ik gebruik daarvoor de website copyright. Het kost een tientje om tweehonderd blogberichten te checken.

Mocht je nog vragen hebben? Stel ze gerust hieronder! Wil je direct beginnen met bloggen? Volg dan vandaag nog de online cursus ”Krachtig bloggen doe je zo!”

 

Word vindbaar! Start direct met bloggen!

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten