Onze blog

Blog: Wat belangrijk is bij het schrijven van een blog

 

Al een tijdje ben ik druk bezig met het schrijven van blogberichten. Veel internetondernemers hebben een andere kijk op hoe lang een blogbericht behoort te zijn. Ik vind dat er tussen de 500 en 1000 woorden moeten worden gebruikt terwijl andere internetondernemers zeggen niet meer dan 500 woorden moeten zijn (al moet ik zeggen dat ik hier vaak overheen zit, maar dat even terzijde). Maar wie van ons heeft er nu gelijk? We gaan vandaag eens kijken naar waar jij aan moet denken bij het schrijven van een blog of een tekst voor op je website en/of webshop. En in de conclusie kun je dan ook lezen wie er van ons gelijk heeft.

 

Het aantal woorden zegt niets…

Wanneer je begint met bloggen is het belangrijk dat je niet kijkt naar hoe lang het bericht is maar juist naar de inhoud. Want dat is namelijk veel belangrijker vind ik. Dus hou vooral je oog op de inhoud. In het kort betekend dit dat de lengte dus niet uitmaakt. Ook voor Google maakt het niet uit hoe lang een blog is, maar zij kijken vooral naar de website die voor bezoekers de beste gebruikers ervaring geven. Wees jezelf ervan bewust dat Google precies ziet welke website er voor een bezoeker relevant is.

Dit komt vooral door Google Analytics en Google Chrome. Wanneer jij dus low content gaat toepassen in de teksten die jij schrijft zal Google steeds minder bezoekers naar jouw website doorsturen omdat de zoekopdracht geen meerwaarde bied. Daarnaast is er nog een belangrijke factor die er voor zorgt dat Google bezoekers naar jouw website sturen en dat is hoge bounce rate. Dit is niks anders dan dat een bezoeker op je pagina komt en vervolgens weer binnen no-time verdwijnt. Hoe hoger de bounce rate hoe negatiever dit is voor de waarde van jouw website. In het kort betekend dit dat je website niet de juiste informatie bied die jij zou moeten bieden en waar een bezoeker naar opzoek is.

 

Zorg voor een goede content!

Ja ik weet dat dit nogal breed is. Want mijn content richt zich voornamelijk op informatie over website en/of webshop en zaken die hier bij komen kijken. Daarnaast is het zo dat ik nu aan het kijken ben naar andere diensten om aan te bieden. En hier kan ik dan ook weer over schrijven.  Maar jij hebt waarschijnlijk een heel andere onderneming. Natuurlijk is de content dus afhankelijk van de branche waarin je zit. Om te zorgen dat de content waar jij over schrijft bij jou past is het belangrijk om te kijken wat er bij jouw bedrijf past en natuurlijk meerwaarde toevoegt voor je bezoekers.

Nog een andere manier om de content te verhogen is door het gebruik van afbeeldingen die passen bij de tekst die jij hebt geschreven. Of wat denk je van een video waarin je meer toelichting geeft. Dit laatste moet je natuurlijk liggen, niet iedereen vind het fijn om zichzelf op te nemen. En dat maakt ook niks uit. Kijk gewoon naar wat jij prettig vind.

 

Conclusie:

Nog even terug op het eerste deel dat ik schreef over wat ik vind van de lengte van een blogbericht. Ik vind dat een blogbericht tussen de 500 en 1000 woorden moet bevatten en een ander vind bijvoorbeeld dat het niet langer dan 500 woorden moet zijn. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik en andere internetondernemers gelijk. Want de lengte van een tekst maakt dus niks uit! Het gaat er om dat je zorgt dat de inhoud goed is. Ook de juiste content is hierin erg belangrijk. Want Google houd alles bij en zal niet zo snel bezoekers naar jouw website sturen wanneer de zoekopdracht geen meerwaarde heeft voor je bezoeker. Daarnaast is het goed dat je bij het schrijven van de teksten lekker jezelf blijft. En even voor jouw beeld ik heb nu 651 woorden gebruikt bij het schrijven van dit blogbericht 😉

 

Word vindbaar! Start direct met bloggen!

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten