Onze blog

Bloggen? 100 Blog tips op een rij

 

Bloggen bloggen en nog eens bloggen… Je leest op het internet zo veel over beginnen met bloggen!

In dit unieke artikel ga ik het hebben over de beste blog tips van dit moment. Dit blog artikel is een diepgaande samenvatting van blog-tips om een betere content schrijver te worden. We hebben hiervoor de beste en bekendste bloggers gevraagd hoe zij bloggen. Ik maak deze blog omdat ik dagelijks te horen krijg dat het creëren van content erg moeilijk is.

 

1) Gebruik de functie ‘gerelateerde zoekopdrachten’ van Google

Weet je niks om over te bloggen? Typ een van je zoektermen in de Google-balk en bekijk wat er onder de zoekbalk aan zinnen/woorden tevoorschijn komt. Vaak is het een variatie van de hoofdterm.

 

2) Knoeien en snuffelen op internet

Als je niet weet wat en waarover je moet bloggen, kun je ook wat tijd doorbrengen op sociale media kanalen of sites die gerelateerd zijn om ideeën op te doen.

 

3) Ga douchen 🙂

De beste ideeën krijg je meestal niet wanneer je hoofd vol zit met andere dingen. Door een lekkere frisse douche te nemen zorg je ervoor dat je lichaam kan ontstressen.

 

4) Praat met Sales en Services Expert 

Vraag een Sales and Services-teams naar de veelgestelde vragen. Het is een geweldig onderwerp om over te bloggen omdat het handige en interessante inhoud voor je klanten is.

 

5) Neem altijd en overal een notitieblok bij de hand

Zodra ik een idee heb dan noteer ik dat direct op papier of ik noteer het in mijn telefoon. Zelfs wanneer ik in de supermarkt ben of zelfs wanneer ik in de ochtend wakker wordt dan maak ik notities over blogideeën.

 

6) Wandel met je hond

Het klinkt misschien stom maar even spelen met je hond of een ander huisdier kan helpen bij je hoofd leeg maken tot het krijgen van nieuwe frisse ideeën.

 

7) Maak een lijst met vragen

Of ze afkomstig zijn van klanten, prospecten, collega’s, vrienden of je eigen hersenen, als iemand de vraag heeft gesteld, kun je er 100% zeker van zijn dat anderen het hebben bedacht. Raadpleeg deze lijst met vragen wanneer je op zoek bent naar nieuwe blogideeën.

 

8) Nieuwsoverzicht van RSS feeds

Maak een groep RSS-feeds aan in een RSS-lezer zoals Feedly – alleen voor het identificeren van nieuws naar jack. Vul het aan met nieuwsberichten en andere sites die nieuws over je branche publiceren.

 

9) Gebruik de laptop truc

Als je je te maken hebt met een deadline, blog dan zonder je netsnoer. Het helpt mij enorm wanneer ik teveel en te snel ben afgeleid.

 

10) Omarm de kracht van de site-functie: ‘zoeken’

Wanneer je bezoekers de functie ‘zoeken’ gebruiken op je website dan zie je dat weer in je analytics. Probeer altijd daar op in te spelen zodat je de vraag van je bezoekers kunt beantwoorden.

 

11) Neem een lange wandeling

Wanneer je geen onderwerpen meer weet kun je altijd nog even een lange wandeling maken. De beste ideeën komen wanneer je uitgerust bent en je hoofd leeg is.

 

12) Maak snelkoppelingen van je browser naar je bureaublad

Wanneer je interessante webpagina’s gezien hebt op internet, is het verstandig om deze als snelkoppeling op je bureaublad te plaatsen. Ook kun je het opslaan in je kladblok van je Windows computer of in de notities van je Apple.

 

13) Neem een stevige bak koffie

Wanneer je te moe bent om te bloggen is het verstandig om een stevige bak koffie te zetten. Dit helpt bij het concentreren bij het maken van je blogbericht

 

14) Eet voldoende fruit

Wanneer je vaak moe bent en zonder ideeën zit kan het ook te maken hebben met vitaminen tekort. Probeer iedere dag fruit en groente te eten om je vitaminemen op peil te houden.

 

15) Neem de tijd om te bloggen

Wanneer je te gehaast gaat bloggen dan maak je snel spelfouten. Ook ik maak vaak spelfouten door te snel en gehaast te bloggen. Daarnaast ben ik ook dialectisch waardoor ik mij moeilijk kan concentreren. Ik kan hooguit een uur aandachtig lezen of schrijven en daarna ben ik helemaal kapot.

 

16) Gebruik de gratis app Evernote

Soms is het makkelijker om iets uit te spreken dan iets te typen. Gebruik dan een handige app genaamd Evernote. Deze app schrijft alles uit wat je verteld.

 

17) Wat moet je doen als je geen ideeën meer hebt?

Wil je extra ondersteuning hebben voor blog ideeën? Schroom dan niet en vraag eens je vrienden of kennissen of zij ideeen hebben. Ook kun je social media gebruiken om simpel de vraag te stellen waarover jij nog kunt bloggen.

 

18) Gebruik Google Docs om samen te werken

Wanneer je een team hebt die dagelijks blogt, kun je Google Docs gebruiken om te communiceren en om blogberichten uit te delen. Zo kunnen jullie elkaar aanvullen per blogbericht.

 

19) Schakel alles om je heen uit

Mensen zoals ik kunnen snel afgeleid zijn. Wanneer mijn telefoon trilt of afgaat of mensen voorbij komen lopen dan ben ik altijd snel geneigd om te kijken wie het zijn. Wanneer de televisie aan staat en ik aan de eettafel zit dan ben ik vaker geneigd om naar de televisie te kijken dan naar mijn beeldscherm van de laptop. Focus is vaak erg moeilijk. Daarom is het belangrijk om een doel voor ogen te hebben… Letterlijk…

 

20) Blokkeer tabbladen op je scherm

Wanneer je achter je pc of laptop zit is het belangrijk om 1 tabblad open te hebben. Zodat je geen meldingen krijgt van andere programma’s zoals Facebook of G-mail. Het zal je helpen om je tijd efficiënter te maken en te voorkomen dat je te snel wordt afgeleid.

 

21) Interview je doelgroep

Ben je aan het stressen omdat je geen blog artikel kunt verzinnen? Probeer dan je doelgroep te benaderen door hen vragen te stellen zodat je weer een reeks nieuwe blog ideeën krijgt.

 

22) Schrijf alsof je met een persoon praat

Het is altijd een kunst om te bloggen. Althans dat vind ik. De meeste mensen met wie ik praat vinden het raar dat ik geld verdien door te bloggen. En zeggen dat het ‘makkelijk verdienen’ is. Totdat zij zelf gaan bloggen dan beginnen zij te zweten. Om het bloggen makkelijker te maken zul je je in moeten beelden door te praten met je doelgroep. Doe alsof je met een persoon aan het praten bent. Dan gaat het typen veel makkelijker.

 

23) Mail jezelf een aantal blog ideeën

Wanneer je zelf geen blog ideeën hebt dan kun je altijd nog spontane blog ideeën naar jezelf mailen. Op mijn telefoon heb ik een schrijfblok waarbij ik blog ideeën kan noteren. Vaak wanneer ik achter mijn pc zit of laptop dan heb ik vaak niet de tijd om te bloggen en steek ik meer tijd uit aan mijn klanten.

 

24) Schrijf eerst een goede titel

De titel zegt alles. Naast dat de titel goede sterke zoekwoorden moet bevatten is het ook uiterst belangrijk om de titel zo te maken dat bezoekers geneigd zijn om je blog te lezen. Het is daarom een kunst om een zo goed mogelijke en pakkende titel te bedenken en te maken. Van daar uit kun je een stevig blog schrijven. Titels weerspiegelen vaak precies waar de blog over gaat.

 

25) Leer om de lengte van je blog lief te hebben

De meeste vragen die ik krijg zijn van mensen die graag willen weten hoe groot en lang hun blog moet worden. Mijn antwoord is vaak hetzelfde. Hoe meer tekst je blog bevat, hoe beter zoekmachines zoals Google je blog ‘begrijpt’ en hoe meer zoekwoorden jij erin verwerkt hoe ‘relevanter’ Google je blog vind. Wanneer je dat constant doet (3x in de week) dan zul je binnen 2 jaar onwijs veel verkeer binnen krijgen naar je website of webshop.

Leer dus om lange blogberichten te schrijven en probeer niet te stoppen bij 500 woorden. Mijn doel is gemiddeld 1500 woorden per blog.

 

26) Volg een formule

Een formule die alle basiselementen van een blog implementeert, is een geweldige manier om te beginnen met schrijven. Iedere ondernemer heeft een strategie van werken. Zo is dat ook met bloggen. Je begint bij A en bij Z komt je blog online. Probeer voor jezelf een stappenplan te maken hoe je een blog begint. Maak bijvoorbeeld eerst een pakkende titel. Van daaruit maak jij je blog. Wanneer dat klaar is kies je de tags en categorieën etc.

Blijf bij je plan van aanpak met het schrijven van je blog artikelen. Meestal kies ik op het laatst pas een geschikte afbeelding. Lees wanneer je klaar bent nog een keer aandachtig je blog door. Of liever door iemand anders. Ik heb zelf iemand in dienst die de teksten nakijkt op spelfouten etc. om de kwaliteit van de blog te verhogen.

 

27) Gebruik eigen of gekochte afbeeldingen

Het is ontzettend belangrijk om eigen afbeeldingen te gebruiken of afbeeldingen te kopen. Ik koop al mijn afbeeldingen bij 123rf.com Een geweldige website met goede support en de afbeeldingen zijn zeker niet duur. Je mag deze afbeeldingen bijna overal gebruiken en je hebt nooit geen ‘gezeik’ dat je met andermans eigendom loopt te showen.

 

28) Schrijf belangrijke punten op een papiertje

Ik heb het zelf regelmatig gehad… Wanneer ik aan het bloggen was schreef ik in WordPress een aantal belangrijke punten op als onderwerp. Totdat mijn laptop uit viel om wat voor reden dan ook…Er is niks frustrerend dan gegevens kwijt raken waaraan je uren hebt gewerkt en misschien wel langer. Vaak gaat het om waardevolle informatie die je kwijt raakt en dat moet je niet willen. Probeer daarom altijd op echt papier je belangrijke punten te noteren.

 

29) Vraag je vrienden om je blog na te lezen

Zelfs wanneer je geen personeel hebt, kun je nog steeds iemand vinden om je blog na te checken. Een vriend of kennis die goed begrip van grammatica heeft. Ik ben zelf dyslectisch en heb vaak moeite om te bloggen. Waar Ishara een uurtje mee bezig is ben ik al gauw 3 of 4 uur mee bezig. Het is daarom belangrijk om teksten door iemand te laten lezen en te corrigeren die meer van grammatica af weet.

 

30) Gebruik je sterke punten

Gebruik altijd wanneer je blogt je kennis en expertise. Voel je vrij door deze informatie te delen met je bezoekers. Wanneer je meerdere medewerkers hebt is het makkelijker om je doelgroep te verbreden en meer kennis te delen met je doelgroep.

 

31) Een foto is 1000 woorden waard

Weet je niet waarover je moet bloggen? Probeer dan foto’s te maken van je onderneming en blog daarover. Bij iedere foto kun je makkelijk een blog schrijven. Kijk maar naar beauty bloggers. Die gebruiken bij iedere blog een foto van een product in hun tekst.

 

32) Schrijf voor je opa en oma

Het klinkt wat stom, maar op deze manier leer je wel conversationeel te schrijven. Dat wil zeggen dat je probeert te communiceren met mensen die je niet kent of ziet, maar toch betrouwbaar over komt. Wanneer je laagdrempelig blogt zul je sneller het vertrouwen winnen van je bezoekers.

 

33) Maak contact met een deskundige

Wanneer je aan het bloggen bent, en niet helemaal zeker bent of je content wel klopt. Kun je altijd een een deskundige pingen. Het kan er ook voor zorgen dat die deskundige het weer door deelt op zijn website en is de kans op een snelle groei groter.

 

34) Brainstorm samen met iemand over de titel

Zoals ik al eerder zei is de titel het belangrijkste van je blog. Probeer dan ook goed na te denken en het liefst met iemand die daar ook sterk in is. Het resultaat is vaak beter wanneer je met iemand anders een pakkende titel verzint dan dat je dat alleen doet. Probeer het zo klikbaar mogelijk te maken. Het moet 100% pakkend zijn.

 

35) Onthoud dat niemand van lezen houdt

Jaja, dat is een lastige… Niemand houdt van lezen en wanneer je steeds in herhaling valt zal de bezoeker sneller afhaken. Oplossing? Maak verschillende alinea’s zoals wat wij doen.

 

36) Dat betekent ook dat je de paragrafen kort moet houden

In eerdere blogberichten hebben we het daarover al gehad. Maak niet te lange paragrafen of alinea’s. Het leest prettiger wanneer je alinea’s maakt van maximaal 15 of 20 zinnen. Probeer de zinnen vaak kort, duidelijk en krachtig te houden.

 

37) Vertel een verhaal

Heb je problemen met je introductie? Begin je blog met een persoonlijk verhaal dat 1) je meer comfortabel maakt en 2) eigenlijk een betoverende opening geeft.

 

38) Wees jezelf met bloggen

De meesten van jullie zullen dat wel zijn. Echter zijn er altijd een klein aantal mensen die zich voor doen als iemand anders. Daar heb ik altijd wantrouwen bij. Webmasters die zich anders voordoen dan dat ze zijn klik ik altijd direct weg. Vaak zijn dat oplichters. Denk goed na voordat jij dezelfde fout maakt.

 

39) Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Probeer altijd het laatste nieuws in de gaten te houden. Sommige landen lopen voor op bepaalde zaken. Ik hou bijvoorbeeld Amerikaanse websites en marketeers in de gaten en volg hun dagelijks. De hoofdvestiging van Google zit in Amerika dus wanneer ik het laatste nieuws wil weten dan zal ik dicht bij het vuur moeten zoeken.

 

40) Maak nieuwsbalken

Het is een idee om nieuwsbalken te maken op je website of webshop. Zoals ‘het laatste nieuws’. Probeer wel extra tijd te nemen om die bronnen van waarheid te controleren.

 

41) Raak niet overstuur van -slechte- reviews 

Wanneer je een gastblogger bent, of gewoon je eigen blog hebt. Dan is de kans aanwezig dat je reacties krijgt op je blog. Meestal zijn dat positieve reacties maar je zult ook zeker negatieve reacties krijgen. Vaak is het afgunst maar nog vaker is het de grammatica waar de meeste mensen zich aan ergeren. Wees voorbereid dat het jou ook gaat gebeuren.

 

42) Gebruik Google Docs voor feedback

Google Docs is een geweldige manier om opmerkingen toe te voegen zodat je dit kunt uitwerken.

 

43) Maak gebruik van goede navigatie

Sommige websites of webshops is echt een doolhof aan linkjes. Houdt het simpel door een duidelijke menubalk boven je blog te maken en een categorie balk aan de zijkant.

 

44) Maak gebruik van social media plugins

Wanneer bezoekers je blog interessant vinden is het uiterst belangrijk dat zij deze kunnen delen. Download daarom een plugin waarbij lezers je blog kunnen delen via social media.

 

45) Maar blijf niet te hardcore aan die schrijfstijl

Maak ruimte voor andere schrijfstijlen. Een blog moet een mix zijn van schrijfstijlen, niet te eentonig dus.

 

46) Link naar andere websites voor meer diepgaande inhoud

Wanneer je in een blog een onderwerp naar voren haalt waar je zelf niet te veel aandacht aan wil geven, is het wel verstandig om deze URL te vermelden in je blog. Het is altijd verstandig om relevante content te vermelden door een link te plaatsen naar de bron. Google en andere zoekmachines waarderen dat enorm.

 

47) Citeer originele bronnen (religieus)

Wanneer je gaat bloggen kun je gebruik maken van andermans content. Niet dat je dat gaat kopieren en plakken in je eigen blog. Maar juist als voorbeeld. Wanneer je dat doet kun je het beste de bron vermelden op je blog. Daarmee bedoel ik dat je de URL moet vermelden waar jij je blog vandaan hebt gehaald.

 

48) Organiseren in Google Agenda

Gebruik Google Agenda als een gratis agenda, als je samenwerkt met een redactioneel team van meerdere personen. Je kunt vooruit plannen, dingen snel verplaatsen en mensen toevoegen aan evenementen of als schrijvers/redacteuren.

 

49) Bekijk de Google Trends

Niet zeker welke titelvariatie zoekvriendelijk is? Google Trends helpt verschillende termen te vergelijken, zodat je snel de beste keuze kunt bepalen.

 

50) Gebruik een tool om te zien waar mensen op klikken

Ooit afgevraagd of iemand op jouw link klikt? Of het nou interne of externe links zijn, het is belangrijk om te monitoren wie waar op klikt. Er zijn op het internet veel tools beschikbaar waarbij je goed kunt checken waar bezoekers op klikken.

 

51) Plaats links op een strategische manier

Bij iedere blog verlies je lezers wanneer zij naar beneden scrollen. Probeer klikbare links dus zo hoog mogelijk te plaatsen en niet helemaal onderaan. De kans op verkoop is daarmee groter.

 

52) Maak in-post links

Er zijn twee manieren om dit te doen: maak ze groot en opvallend. Ze krijgen waarschijnlijk meer klikken.

 

53) Link je afbeeldingen

Mensen houden ervan om op foto’s te klikken. Waarom weet niemand, maar maak daar gebruik van.

 

54) Gebruik CTA’s als uitgangspunt van je inhoud {CTA = Call To Action}

Als het genereren van leads een groot doel is voor je blog, gebruik dan de aanbiedingen die je al hebt als uitgangspunt voor blogonderwerpen. Dit zal resulteren in een super relevant blogpost dat naadloos in de CTA komt voor meer conversies!

 

55) Beveilig je Google+ auteurschap

Resultaten van de zoekmachine met uw lachende gezicht hebben de neiging om meer doorklikt te krijgen dan die zonder. Stel je Google+ auteurschap op, zodat je die voordelen kunt halen.

 

56) Update de CTA’s op hoog presterende blogberichten

Wanneer je een blog hebt die goed scoort in zoekmachines, is het belangrijk om deze blogberichten te checken op duidelijke CTA’s. Wanneer je een blog hebt die dagelijks tientallen keren wordt bekeken zonder dat dit bericht CTA’s bevat, loop je erg veel omzet/winst mis. Hou dus vooral je analytics en webmaster tool goed in de gaten waar je de meeste bezoekers krijgt.

 

57) Voeg een Twitter knop toe

Mensen houden ervan om kennis te delen. Niet zozeer op Facebook of LinkedIn maar vooral ook op Twitter. Maak het voor de lezer makkelijk om je blog te delen.

 

58) Onderhoud de berichten op social media

Wanneer een blog voor heel veel verkeer zorgt is het een verstandig idee om deze te gaan promoten. Dit bericht zal al wat reacties en positieve likes hebben en daardoor zullen andere mensen het ook eerder lezen.

 

59) Pas je blog promotie aan voor elk sociaal media kanaal

Probeer ook datzelfde bericht te promoten op andere social media kanalen. Zoals Facebook is hetzelfde als Instagram. Twitter en LinkedIn werken vaak beter voor bepaalde doelgroepen. Facebook en Instagram zijn vaak populair door fitness of eten/afvallen.

 

60) Werk aan je netwerk

Wanneer mensen gaan reageren op je promotie bericht, dan is het verstandig om er altijd op te reageren. Mensen kunnen het waarderen wanneer zij worden bedankt voor het delen of reageren op een bericht.

 

61) Maak een duidelijke titel wanneer je een blog gaat promoten

Laat mensen direct zien waar je blog over gaat door een goede sterke titel te maken. Wanneer jij je blog promoot is het de bedoeling om zoveel mogelijk mensen (doelgroep) te bereiken.

 

62) Vergeet niet de Call To Action knop

Ja duh… Wanneer je een bericht promoot dan krijg je sowieso al een CTA knop. Echter krijg je wel verschillende opties. Bedenk daarom goed welke knop voor jou geschikt is en waarom.

 

63) Vergeet niet de secundaire CTA’s

Niet iedereen is berijd om je bericht te lezen door te klikken op je CTA knop. Maar je kunt ze ook vragen om het bericht te delen door op de knop ‘delen’ te klikken. Je begrijpt dat je op Facebook en andere social media kanalen verschillende opties aan CTA’s zijn.

 

64) Gebruik slimme CTA’s

Probeer geld te verdienen met je gepromote berichten. Al kost het niet veel om via Facebook een bericht te promoten, het is altijd verstandig om geld terug te verdienen door een verdienmodel eraan te koppelen.

 

65) Gebruik je blog om geld te verdienen

Het is natuurlijk de bedoeling om je kennis te delen door te bloggen. Maar het mooiste is om er ook aan te verdienen. Maak verschillende verdienmodellen om je verdiensten te vergroten. Om een hogere winstmarge te maken kun je het beste je doelgroep ook verbreden. Op deze manier kun je een hogere omzet creëren.

 

66) Beoordeel je analytics kritisch

Bekijk iedere week je analytics kritisch. Je kunt hiervan ontzettend veel leren. Bekijk welke blogberichten de meeste bezoekers op komen. Bekijk hoelang zij een blog bekijken en hoe lang zij op een blog blijven hangen. Waar klikken zij nog meer op? Klikken ze ook op je CTA knoppen? Groeit je website?

 

67) Bekijk de statistieken van je webmastertools

De cijfers van je webmastertools zijn even belangrijk als je analytics. Vanuit je webmastertools kun je duidelijk zien of je website of webshop groeit of daalt in de zoekresultaten. Het is ook uiterst belangrijk om hier wekelijks kritisch naar te kijken.

Probeer 1 niche te vinden en richt je vooral daar op.

 

68) Stel eisen voor jezelf

Wanneer je aan het ondernemen bent zul je stappen moeten ondernemen. Zo ook met het bloggen. Probeer voor jezelf eisen te stellen dat je bijvoorbeeld drie keer in de week gaat bloggen voor twee á drie uurtjes per keer. Op deze manier ga je doelen bereiken.

Wanneer je weinig ideeën hebt, probeer dan anderen te vragen of zij blog ideeën hebben.

 

69) Schrijf ultieme blogberichten voor een niche publiek

De concurrentie wordt steeds groter. En al helemaal in de online wereld. Je moet je onderscheiden van je concurrenten en daarom is het belangrijk om je te richten op één niche. Oftewel één onderwerp. Wanneer je die bepaalde niche hebt gevonden en er is vraag naar. Dan kun je beginnen met bloggen over die bepaalde niche. Maak onweerstaanbare blogberichten die 2000+ woorden bevatten.

 

70) Gebruik video in je blog

Je ziet het steeds vaker op YouTube: Vloggers. En dat je het steeds vaker ziet, betekend ook dat er een gigantische markt voor is geworden. Sommigen verdienen letterlijk tienduizenden per maand. Maak daar ook gebruik van!

 

71) Facebook houdt van video

Wist je dat mensen op Facebook veel eerder geneigd zijn om een video te bekijken dan datzelfde stuk tekst te lezen? Wanneer je dezelfde informatie die je in je blog hebt in een video kunt uitleggen, dan zul je veel sneller groeien.

 

72) Schrijf eenvoudige berichten

Mensen houden van concrete oplossingen van zijn of haar problemen. Maar dat wil niet zeggen dat je daar iedere keer wanneer je blogt er rekening mee moet houden. Bloggen moet vooral voor jezelf leuk blijven. Wanneer je aangepast gaat bloggen omdat één van de tien bezoekers op je site zich daar beter bij voelt dan doe je iets niet goed. Het is jouw onderneming en dat zou iedereen moeten respecteren. Iedereen onderneemt op z’n eigen manier.

 

73) Update de inhoud van verouderde blogberichten

Oudere blogberichten kunnen best nog wel interessante informatie bevatten. Maar de tijden veranderen en het is daarbij ook goed om deze artikelen paar keer per jaar nog eens onder de loep te nemen. We hebben er wel eens een aparte blog over geschreven. Het verstandigste is om deze blogs te updaten of te upgraden.

 

78) Verander het formaat van de berichten

Ik krijg regelmatig de vraag hoe lang een blog moet worden om gevonden te worden in Google. Zoals ik al eerder zei wordt de concurrentie steeds groter. Wanneer je vaker blogt dan je concurrent en je blog is -veel- langer dan je concurrent dan zul je makkelijk winnen in de zoekresultaten.

 

79) Gebruik een Pop-Up tool

Gebruik een Pop-Up tool om bijvoorbeeld korting te geven bij het verkrijgen van een mailadres. Maak een ebook om mailadressen te verkrijgen. Wanneer je op mijn website 20 seconden blijft dan krijgen bezoekers een venster met daarin de vraag of zij mijn nieuwe ebook willen downloaden. In ruil krijg ik daar een mailadres van ze. Deze tools zijn vaak rond de €20,-

 

80) Bouw een email-lijst op

Zoals ik hierboven al zei: Het verkrijgen van een email kan de kans op verkoop verhogen. De grote internet marketeers zeggen wel eens: ”Money is in the list”. Om die lijst te maken kun je tip 79 volgen. Wanneer je een lijst hebt van 100 of meer mensen zul je actief moeten worden met email-marketing. Onderhoud de relatie goed met die mensen die zich in hebben geschreven door hun regelmatig te mailen.

 

81) Stuur niet alleen maar aanbiedingen

De eerste en belangrijkste les vaan email-marketing is dat je ze niet altijd aanbiedingen moet sturen. Dan kom je over als een geldwolf die snel geld wilt verdienen. Gebruik je blogberichten om die mensen terug te halen naar je website of webshop. Wanneer je op die manier je kennis deelt dan zul je hun vertrouwen winnen. De rest is winst 😉

 

82) Stuur geen afbeeldingen mee in je mail

Wanneer je mail verstuurd met afbeeldingen erin dan zal Gmail en andere mailservers je mail als spam herkennen. Je hebt daarom de kans dat veel van je mailtjes niet wordt gelezen of überhaupt wel overkomt. Vaak verschijnen die mailtjes in de reclame box of komen ze direct in de spam-box terecht.

 

83) Onderschat de kracht van baby’s en puppy’s niet

Leuke foto’s van baby’s of puppy’s werken altijd. Je kunt ze het beste in je blog zetten maar als je ze op de mail doet zorg er dan voor dat mensen je mailtjes accepteren als het zijne ‘primair’.

 

84) Ook voedsel werkt goed

Mensen houden van lekker eten. Het is altijd een briljant idee om via Instagram foto’s te plaatsen met als bron het lekkere eten. Van vlees, BBQ, groente en fruit maar ook toetjes. Je zult snel vele volgers krijgen wanneer je regelmatig dat soort foto’s erop plaatst. Nog verstandiger is om engelstalige tekst erbij te zetten. Dan maak je een nog grotere doelgroep.

 

85) Gebruik geen saaie voorraadfoto’s

Daar hoef ik weinig over te vertellen natuurlijk… Het zou op zich wel kunnen maar dan zul je het aan moeten vullen met meerdere foto’s. Kies liever iets anders.

 

86) Omarm humor

Humor werkt altijd goed. Of het nu in een blog zit of op social media. Humor verkoopt. Kijk maar eens naar reclame op televisie. Wanneer er goede humor in een reclameblok zit is het ineens ”booming”. Hoe vaak hoor je mensen op je werk of in de kroeg wel niet praten over humor in reclameblokken? Je kunt dus gerust humor gebruiken in je blog!

 

87) Maak een punten blog (tips)

Het is altijd verstandig om een puntenblog te maken. Allerlei tips die in één blog naar voren komt. In deze blog bijvoorbeeld heb ik honderd belangrijke blog tips geschreven. Je kunt op deze manier makkelijk een lange blog schrijven zonder dat je het eigenlijk merkt. Vaak ontstaat deze blogberichten uit mailtjes die ik krijg van bezoekers die met vragen zitten.

Je hoeft natuurlijk geen honderd tips te geven. Sommigen doen bijvoorbeeld tien tips of twintig.

 

88) Voel je vrij om niet op volle nummers te eindigen

Wanneer je van de twintig punten slecht dertien punten hebt, dan is het niet erg om door te gaan naar de twintig. Wanneer je geen punten meer weet is het niet de bedoeling om de laatste zeven te verzinnen om maar aan die twintig punten te komen.

 

89) Maak altijd de auteur schrijver bekend

Ja dat is wel een goed idee. Je kunt makkelijk een tool downloaden waarbij je bij iedere blog kunt vermelden wie de blog heeft geschreven. Het is zeer verstandig dit toe te passen. Onderaan deze blog zie je duidelijk staan: ‘Over de auteur’. Mensen zijn nieuwsgierig wie de blogberichten schrijft en willen graag meer achtergrond weten van die persoon.

 

90) Maak je niet druk over kleine spelling- en grammaticale fouten

De meeste mensen durven niet te bloggen omdat zij bang zijn voor confrontatie bij spel- of grammatica fouten. Maak je vooral niet druk daarover. Het is heel normaal om fouten te maken en je krijgt echt geen straf wanneer er grammatica fouten in je blog staan. Wanneer een blog online komt denken de meesten vaak dat je blog ineens tienduizend keer wordt bekeken en gedeeld. Maar dat is in 99,9% niet het geval. Mocht dat wel het geval zijn dan kun je alsnog iemand met goede kennis van grammatica de tekst goed onder handen nemen. Maar voor de rest? Doe gewoon het beste wat je kan… 😉

 

91) Aanvaart hulp 

Krijg je hulp uit onverwachte hoek? Schroom dan niet om dat te accepteren! Vaak is hulp uit onverwachte hoek zeer welkom. Zie het als feedback. Maak daar gebruik van.

Door hulp te aanvaarden kun jij voor jezelf ook zelf nog eens richten op andere dingen die je misschien ook nog wel wilt doen, maar dat er niet van komt. Dus neem gewoon lekker die hulp voor lief. Want er zijn mensen die je niet willen corrigeren, maar juist iets voor je willen doen.

Zo heeft Ishara mij ook hulp aangeboden door te gaan bloggen. Nu kan ik mij naast het bloggen, wat ik ook nog doe, richten op andere zaken, die er steeds bij inschoten.

 

92) Laat niemand je vertellen dat het verzamelen van informatie voor je content makkelijk is

Wil je content gaan schrijven? Dan is het belangrijk dat deze content van waarde is. Nu kun je lekker in het wilde weg gaan typen en dit online gooien. Dit lijkt heel makkelijk, maar pas hier wel mee op. De kans dat je content niet van waarde is zal groot zijn.

Nee wanneer je content gaat schrijven is het belangrijk dat je voor jezelf eerst onderzoek gaat doen en de juiste informatie gaat verzamelen. Als je denkt dat je dit zo hebt gedaan? Dan kan ik je zeggen dat je het mis hebt. En ook als anderen tegen je zeggen dat content schrijven makkelijk en snel is, kan ik je vertellen dat je dit niet moet geloven. Het kost nu eenmaal tijd.

Je kunt over verschillende onderwerpen gaan bloggen. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je weet welke informatie jij deelt en dat deze informatie ook klopt. Dus ga niet zomaar iets klakkeloos typen. Maar zorg dat het op waarheid berust. Daarnaast kun je ook nog eens bloggen over dingen die je zelf hebt ontdekt en die jij wilt delen. Nu kan dit over een onderwerp gaan waar de meningen over zijn verdeeld. Dan is het goed dat jij dit zelf kunt onderbouwen, waarom jij dit wel fijn/goed/handig vind.

 

93) Weet wanneer je het blogbericht kunt plaatsen 

Je bent lekker aan het typen en daarna wil je het blogbericht meteen plaatsen. Maar wacht hier even mee. Als je klaar bent is het verstandig om eerst even je laptop of pc aan de kant te zetten. Ga even een kop koffie of thee zetten en drinken of ga even naar buiten. Gewoon even pauze nemen.

Na een pauze ga je weer even terug naar je blogbericht en ga je dit weer even doorlezen en waar jij dat nodig vind aanpassen. Waarom moet je dit niet meteen doen? Omdat je hoofd dan nog vol zit en je niet helder kunt lezen wat je hebt geschreven.

 

94) Hoe meer comments hoe beter toch? 

Je zult misschien denken dat hoe meer comments je krijgt hoe beter dit is. Maar dit hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Natuurlijk is het fijn om comments te krijgen. Maar dit zegt echt niks over hoe je het nu echt doet! Of hoe lang bezoekers op je site zijn en daadwerkelijk blogberichten lezen.

Om te weten hoe het gaat? Neem dan je statistieken onder de loep. Want daar kun je veel meer uithalen. Meten is weten!

 

95) Bloggen ook jij kunt het! 

Wat is het jammer als jij je laat leiden doordat je bang bent om te gaan bloggen. Misschien denk je ook wel dat jij niet kunt bloggen of zeggen anderen om je heen dat jij niet kunt bloggen. Nee ik kan je vertellen dat ook jij kunt bloggen. Want bloggen is echt niet zo moeilijk als het lijkt.

Als jij ergens passie voor hebt kun je hier echt wel wat over schrijven toch? Doe daarom ook of je iets verteld aan je bezoeker. Net of je praat.

Of als je moeite hebt met taal dan hoeft dit echt niet in de weg te staan. Ik heb zelf dyslectie. Ik kan nu denken laat ik maar niet bloggen, want ik kan dit toch niet. Maar ik heb dit naast me neergelegd en gelukkig is Ishara hier ook om mij bij te helpen. Dus nee geloof me maar ook jij kunt bloggen!!

 

 

96) Blog vroeg. Blog vaak.

Het is absoluut waar dat wanneer je vaak blogt dat het steeds makkelijker zal gaan. In het begin is het nog spannend, want gaat het wel goed en is de content die jij schrijft wel uniek? Maar op een gegeven moment zul je merken dat je vol met onderwerpen zit en dat je zo de een na het andere blogbericht kan schrijven. Nu wil ik hier wel een kanttekening maken: want het kan ook zijn dat als je al een tijd bezig bent dat het ineens niet zo makkelijk meer gaat. Geef hier dan gewoon aan toe. Stop dan even met bloggen. Want het heeft echt geen zin om dan achter je pc of laptop te duiken. Het bloggen zal je dan juist tegen gaan staan. En dat is echt heel jammer!

Blog vroeg. Dan ben je nog fris en fruitig. Oke nu kan het zijn dat jij geen tijd hebt om vroeg te gaan bloggen. Je zit misschien wel met een baan en laten we eerlijk zijn het is niet echt heel handig om dan om 4 uur in de nacht je wekker te gaan zetten 😉 Ga dan voor jezelf na wanneer jij echt tijd hebt om te gaan bloggen. Maak hiervoor dan ook tijd vrij. Mocht je geen inspiratie hebben op dat moment? Geen paniek, dan blog je gewoon op een ander moment.

 

97) Beperk ghostwriting die je doet.

Wanneer je aan ghostwriting doet dan schrijf je een blogbericht onder iemand anders zijn naam. Het kan wel eens gebeuren dat mensen vragen of jij voor hen en dan onder hun naam een blogbericht wilt schrijven. Ik kan hier heel kort over zijn. Doe die liever niet. Want uiteindelijk is het wel zo dat jij de persoon bent die het blogbericht schrijft en iemand anders gaat hier mee aan de haal. En dat is echt jammer.

Kortom laat anderen voor zichzelf bloggen!

 

98) Maak je geen zorgen om een blogbericht die je plaatst.

Uiteindelijk is het maar een blogbericht. Het kan zijn dat je het er niet helemaal blij mee bent. Maar je kunt wel blijven veranderen aan je blogbericht. Dat zal er voor zorgen dat het er niet beter op gaan worden.

Dus heb je een blogbericht af en ook nog een keer nagelezen dan is het goed om hier niet nog een keer naar te gaan kijken. Maar echt te gaan plaatsen. Kortom niet te veel blijven twijfelen. De volgende keer kan het zomaar zijn dat je echt heel erg blij en tevreden bent met het blogbericht dat je hebt geschreven.

Ow ja en het kan zijn dat jij niet blij bent met je geschreven blogbericht, maar het kan zomaar zijn dat je lezer hier juist wel heel veel aan heeft!

 

99) Er is genoeg ruimte voor iedereen binnen je eigen branche. 

Werk samen met andere mensen die in en over je eigen branche bloggen. Waarom? Want je kunt op deze manier elkaar ook goed helpen.

Niet alleen door het geven van een link naar een ander, maar dit kan ook door voor elkaar te bloggen en wel als gastblogger. Dus je blogt gewoon onder je eigen naam.

 

100) Schrijf een conclusie aan het eind 

Oke nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dit niet altijd doe. Maar een conclusie in je blogbericht geeft nog even kort weer wat je hebt besproken. Het zorgt voor een beetje duidelijkheid bij je bezoeker.

Nu hoef die niet natuurlijk niet altijd te doen. Het kan zijn dat je een blogbericht schrijft met verschillende tips. Of dat je een blogbericht schrijft waarin je een stappenplan gaat uitleggen. Dan is het niet echt zinvol om hier een conclusie aan vast te plakken.

Ultieme SEO Fitness E-Book 2018

GENEREER EEN ENORME GOLF VAN NIEUWE GRATIS BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE OF WEBSHOP ONTDEK DE ALLER LAATSTE UPDATES VAN GOOGLE EN HOE JE ZE MOET GEBRUIKEN IN JOUW VOORDEEL

Dank voor het aanmelden! Check gauw je mailbox!

Er is iets mis gegaan... Probeer het ff opnieuw.

Plaats een reactie

Ultieme SEO Fitness E-Book
2018

GENEREER EEN ENORME GOLF VAN NIEUWE GRATIS BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE OF WEBSHOP
ONTDEK DE ALLER LAATSTE UPDATES VAN GOOGLE EN HOE JE ZE MOET GEBRUIKEN IN JOUW VOORDEEL

Dank voor het aanmelden! Check gauw je mailbox!

Er is iets mis gegaan... Probeer het ff opnieuw.