Onze blog

Content is meer dan alleen bloggen

 

Content als eerste denk je natuurlijk aan bloggen. Maar wist je dat er meer vormen zijn van content? Benieuwd welke dat zijn?

Ik wil het vandaag gaan hebben over de verschillende vormen van content die er zijn. Want content is niet alleen maar bloggen. Dit is een van de eerste dingen waar aan word gedacht als het gaat om content. Misschien was dit ook het eerste waar jij aan dacht. Niet zo gek, want bloggen is op dit moment een erg populaire manier van content toevoegen aan je website of webshop.

 

Content in de vorm van bloggen

Ik ga hem toch even benoemen. Want ja bloggen is natuurlijk ook een vorm van content. En ook wel de meest bekende vorm van content. Je kunt dus op verschillende manier bloggen. Van het geven van informatie tot aan het geven van een handleiding. Of van persoonlijke onderwerpen delen tot aan het zakelijk delen van onderwerpen.

 

Content in de vorm van persoonlijk

Nee hier bedoel ik in de eerste plaats niet het echt persoonlijk delen van dingen die jij meemaakt mee. Maar ik bedoel hier vooral mee de over mij/ons pagina. Dit klinkt misschien wel een beetje vreemd. Want als je een website of webshop hebt dan maak je toch automatisch een over mij/ons pagina aan? Dat is zeker waar. Alhoewel? Ik zie ook websites of webshops die dit niet hebben, maar dat even terzijde. Maar toch is dit een pagina die je aanmaakt, dus content! Op de over mij/ons pagina geef je wat meer persoonlijke informatie. Wie jij bent en wat je doet en waarom. Zo krijgen je bezoekers dus een indruk van wie jij bent.

Maar je kunt deze vorm van content nog verder trekken. Want je kunt dus ook bloggen over je persoonlijke dingen. Denk eens aan een blogbericht over hoe jij jezelf en je onderneming of je blog over 5 jaar ziet. Maar ook de weg die je hebt gelopen naar het punt waar je nu staat.

Het voordeel van persoonlijke content is dat jij hiermee je bezoekers ook kunt inspireren. Want jij hebt persoonlijke dingen gedeeld die bezoekers ook herkennen. Staan zij op een punt om iets wel of juist niet te doen. Ze lezen je persoonlijke blog en besluiten toch de stap te zetten. Dat is mooi. Zelfs als jij dit niet weet kan jij anderen dus inspireren. En daarnaast is het ook nog zo dat door persoonlijke content een band op kunt bouwen met je bezoekers.

 

Content door iemand anders

Waarschijnlijk denk je nu aan gastbloggers. Ja ook dat valt onder content door iemand anders. Maar er is meer.

Je kunt ook je personeel een stukje laten schrijven voor op je website of webshop. Of wacht dacht je van een video? En nee nu sta jij niet in beeld, maar is er iemand anders die iets verteld.

Met deze vorm van content kun je dus ook alle kanten wel op. En het kan van geschreven tot gesproken/beeld content zijn. Je kunt bezoekers door iemand anders een kijkje laten nemen achter de schermen. Wat gebeurd er allemaal en hoe ga je te werk? Dat geeft soms net even wat meer en duwtje in de rug van je bezoeker om over te gaan tot het doen van aankoop. Puur omdat beeld met geluid even wat meer bied, dan alleen geschreven content.

 

Content gericht op je bezoekers

Deze vorm van content richt zich vooral op de vragen die bij je bezoekers spelen. Welke dingen willen zij graag weten? Dit kunnen vragen zijn die algemeen zijn. Onderwerpen waar jij over kunt bloggen om net even wat meer informatie te geven. Maar het kan ook gaan om veel gestelde vragen (FAQ) die jij per mail krijgt of via je website of webshop.

Ook hier kun je alle kanten mee op. Je kunt gaan voor een artikel maar ook voor een video. Wel raad ik je aan om een FAQ pagina aan te maken, als dat nodig is. Dan kunnen je bezoekers hier meteen naar kijken en als hun vraag er niet bijstaat als nog contact met je opnemen.

Content gericht op je bezoekers word ook wel evergreen content genoemd.

 

Content in de vorm van onderwerpen beschrijven

Deze vorm van content word ook wel bread en butter genoemd. Deze vorm van content houd in dat jij onderwerpen beschrijft die belangrijk zijn voor je doelgroep. Je kunt hier denken aan het geven van informatie over onderwerpen of vragen die spelen bij je bezoekers.

Dit kun je zowel in een blogbericht verwerken als in een video. Het is natuurlijk ook net waar jij je prettiger bij voelt. De een schrijft liever dan dat hij/zij praat.

 

Content in de vorm van een stappenplan

Bij deze vorm van content beschrijf je een bepaald probleem en stappen die gezet moeten worden om tot de juiste oplossing te komen.

Een stappenplan om tot een oplossing te komen kan op verschillende manieren:

  • Een blogbericht
  • Een video
  • Een E-book
  • Een cursus
  • Een recept
  • Een handleiding over een product of dienst
  • Betaalstappen
  • Enz.

Kortom het gaat hier dus om dat mensen verschillende stappen moet gaan nemen om tot een oplossing of een eindproduct te komen.

Ik heb hier ook betaalstappen bijgezet zoals je ziet. Mensen bestellen iets en lopen ook verschillende stappen door om tot de bestelling te komen. Dit is iets waar je misschien niet meteen aan denkt.

 

Conclusie:

Zoals je ziet zijn er verschillende vormen van content die je kunt gebruiken. Niet alleen gericht op het bloggen. Maar ook vormen van content die gericht zijn op je bezoekers.

En je kunt dus bij content ook denken aan het gebruik van beelden in de vorm van een video. Naast dat dit net even wat anders is geeft het ook een leuke afwisseling. Maar als het gaat om video’s dan is dat wel iets wat je moet liggen. Ik ben ook iemand die liever schrijft dan dat ik echt vol in beeld kom ūüėČ

Van welke vorm content maak jij al gebruik? En welke vorm zou jij nog willen gaan proberen? En waarom? Wij zijn benieuwd, laat hieronder een reactie achter.

Plaats een reactie

Ultieme SEO Fitness E-Book
2017

GENEREER EEN ENORME GOLF VAN NIEUWE GRATIS BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE OF WEBSHOP
ONTDEK DE ALLER LAATSTE UPDATES VAN GOOGLE EN HOE JE ZE MOET GEBRUIKEN IN JOUW VOORDEEL

Dank voor het aanmelden! Check gauw je mailbox!

Er is iets mis gegaan... Probeer het ff opnieuw.