Onze blog

Conversie optimalisatie tools voor kwalitatief onderzoek

 

Wanneer je gaat beginnen met conversie optimalisatie zijn er verschillende soorten tools die je kunt gebruiken. Wanneer je een kleine webshop hebt kun je de gegevens die je hebt verzameld prima zelf verwerken in bijvoorbeeld een Excel-bestand. Echter wanneer je webshop hebt die flink is gegroeid kun je gebruik maken van verschillende tools. Deze tools zijn ook prima te gebruiken wanneer je met een kleine webshop vaak onderzoek wilt doen en zaken wilt meten  kun je hier natuurlijk ook gebruik van maken. Het is wel goed om te weten dat je rekening moet houden met de cookiewet. Je zult dan actief toestemming moet vragen om deze gegevens vast te leggen en te mogen meten. In dit blog bericht zal ik vertellen welke verschillende tools je kunt gebruiken voor kwalitatief onderzoek.

 

Tools voor conversie optimalisatie op het gebied van kwalitatief onderzoek:

  1. Usabilla: Via het gebruik van Usabilla, kun je heel snel feedback verkrijgen van je bezoekers op nieuwe designs of aanpassingen op je website en/of webshop. Het voordeel van deze tool is dat je bezoeker via zijn eigen computer vragen kan beantwoorden door op een screenshot te klikken en als ze dat willen ook nog een reactie kunnen plaatsen. Deze tool is in Nederland ontwikkeld. En wat moet je hiervoor betalen? Het is een gratis instappakket en je kunt er ook voor kiezen om een betaald pakket aan te schaffen. Deze liggen tussen de 49 en 139 dollar. www.usabilla.com
  2. Kampyle: Wanneer je een JavaScript op je website en/of webshop te plaatsen is het mogelijk dat jij gratis feedback kunt verzamelen. Wanneer je bezoeker graag feedback wilt geven dan kan je klant/bezoeker op de Kampyle-knop drukken. Daarnaast kun je er ook voor kiezen dat je bezoeker een pop-up krijgt waar ze hun mening kunnen geven. En wat betaal je voor deze tool? Er is een gratis instappakket, en daarnaast kun je er ook voor kiezen om een betaald pakket aan te schaffen. De prijzen liggen tussen de 99 en 499 dollar. www.kampyle.com
  3. ClickTale: Met het gebruik van deze tool kun jij snel een overzicht krijgen naar het gedrag van je bezoeker. Waar klikken ze op, muisbewegingen die gemaakt worden enz. Ook voor deze tool moet je een JavaScript hebben geïnstalleerd. De resultaten kun je online bekijken. En de prijs. Ik val weer in herhaling. Maar ook voor deze tool heb je een gratis instappakket en er zijn ook betaalde pakketten. De prijs ligt tussen de 99 en 990 dollar. www.clicktale.com

 

Conclusie:

Zoals je ziet zijn er verschillende soorten tools die je kunt gebruiken bij de conversieoptimalisatie op het gebied van kwalitatief onderzoek. Welke jij wilt gebruik is natuurlijk een keuze die jijzelf moet maken. Bekijk eens op je gemak de verschillende website om tot je eigen keuze te komen. Persoonlijk zou ik niet kiezen voor 2. Vooral omdat ik er zelf een afgrijselijke hekel aan heb als ik ineens een pop-up krijg om mijn mening te geven. Als ik dat wil dan doe ik dat wel en daar wil ik geen pop-up van krijgen. Maar misschien vind jij dit wel een fijne manier.

WAS JE HANDEN!!
#STOPCORONA

DOUCHEN, HANDEN WASSEN, JE GEZICHT VERMIJDEN MET JE HANDEN

Plaats een reactie

WAS JE HANDEN!!
#STOPCORONA

DOUCHEN, HANDEN WASSEN, JE GEZICHT VERMIJDEN MET JE HANDEN

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten