Onze blog

Conversie optimalisatie tools voor kwantitatief onderzoek

 

In blogberichtConversie optimalisatie tools voor kwalitatief onderzoek’ heb ik het gehad over de verschillende tools die je kunt gebruiken om gegevens te meten en te verzamelen die gericht zijn op de kwantitatief gedeelte van je webshop en/of website. Je hebt kunnen lezen dat er verschillende soorten zijn die je kunt gebruiken en wat het kost. Alle tools die zijn besproken hebben een instappakket waar je niks voor hoeft te betalen. Vandaag gaan we eens kijken naar de tools die je kunt gebruiken voor kwantitatief onderzoek.

 

Tools voor conversie optimalisatie op het gebied van kwantitatief onderzoek

  1. Google Analytics: Door het plaatsen van een JavaScript in de code op elke pagina van je webshop en/of website. Het voordeel van Google Analytics is dat het gratis is en je kunt er heel veel mee doen. Daarnaast maken veel mensen met een webshop en/of website hier gebruik van. www.google.com/analytics
  2. Adobe Sitecatalyst: Deze tool word ook gebruikt met een JavaScript. Je kunt met deze tool informatie krijgen over het gebruik van verschillende marketingkanalen en deze aan elkaar bundelen. En de prijs: je betaald een vast bedrag met variabele kosten op het gebied van domeinen en het verkeer op je webshop en/of website.
  3. Webtrends analytics: Ook voor deze tool moet je een JavaScript plaatsen. Deze tool meet alle gegevens met behulp van logfiles van de server. Het is een zeer uitgebreide tool en daarnaast krijg je van alle gegevens keurige en overzichtelijke grafieken. De Prijs: High-end. www.webtrends.com/products/analytics
  4. Google Website Optimizer: Deze tool is vooral gericht op zowel de A/B- als de Multivariatietesten. Het mooie aan deze tool is dat je handige rapporten over alle testen krijgt. Wel is het nadeel dat deze tool niet echt gebruiksvriendelijk is. Je moet je hier dus goed inlezen. En natuurlijk de prijs: Deze tool is geheel gratis. www.google.com/websiteoptimizer
  5. Visual Website Optimizer: Je plaats een JavaScript op de website en/of webshop en je kunt in een keer verschillende testen gaan doen. Je kunt er ook voor kiezen om een code te plaatsen op je webshop en/of website. Maar dat hoeft echter niet. Het mooie aan deze tool is dat er geen tussen komst is van een IT-afdeling. Dat is natuurlijk heel makkelijk en verschillende mensen binnen je ordeneming kunnen hier mee aan de slag. De prijs: Een proefpakket (30 dagen) is gratis. Daarna ga je betalen. De prijs ligt dan tussen de 49 en 249 dollar. www.visualwebsiteoptimizer.com
  6. SiteSpect: Deze tool kun je gebruiken via de server waarop jouw website en/of webshop draait. Je hoeft hier geen JavaScript voor te gebruiken. Deze tool kun je gebruiken voor A/B- en mulitvariatietesten, maar is ook geschikt voor targetting en personalisatie van je webshop en/of website. De prijs: Maandelijks betaal je een vast bedrag vanaf 2500 dollar. Dit is trouwens afhankelijk van welke versie je gebruikt. www.sitespect.com

 

Conclusie:

Zoals je ziet zijn er veel verschillende tools die je kunt gebruiken voor conversie optimalisatie voor kwantitatief onderzoek. Als ik zelf ga kijken naar mijn eigen voorkeur zou ik voor de eerste kiezen. Dit omdat het gratis is en daarnaast een prima tool is die door heel veel mensen word gebruikt. Hierbij is het ook zo dat deze tool ook op een mobiel-apparaat kan worden bekeken op elk moment dat je dat wilt. Nick maakt ook gebruik van deze tool en is het meer dan tevreden over.

Dat laatste zou ik persoonlijk niet zo heel snel kiezen. Vooral nu nog niet, dit heeft puur te maken met de prijs. Ik vind 2500 dollar per maand gewoon wel heel erg veel geld. Misschien op een later moment als de onderneming lekker gaat en er het geld voor is, zou ik hier misschien wel over nadenken. Maar op dit moment nu we net zijn gestart is dat absoluut geen optie. Bedenk jezelf wat jij wilt en wat kun je missen? Er zijn zoals je ziet gratis en betaalde tools. Waarom niet eerst kijken hoe het gaat met de gratis tools? Later kun je altijd nog gaan voor de betaalde tools. Zelf geloof ik echt dat gratis tools ook prima zijn.

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten