Onze blog

Conversies: Haal meer uit je webshop

 

Je bent al een tijdje bezig met je webshop en door adviezen en tips van andere, en misschien ook door het lezen van mijn blogberichten, heb je wat veranderingen aangebracht. Misschien heb je al gemerkt dat er al meer bezoekers op je website en/of webshop zijn gekomen. Maar je doel meer verkopen heb je misschien nog niet gehaald. Hoe kun jij dit doel als eigenaar van een webshop bereiken? Daar gaan we het vandaag over hebben.

Zoals je veel ziet is dat eigenaars van een website en of/webshop flink investeren in het verhogen van het aantal bezoekers op hun website en/of webshop. Dit is natuurlijk goed, maar het is wel verstandig om in meerder zaken te investeren om een groter verkoop te krijgen. Om de verkoop te verhogen is een juiste online marketing, dit kan op een punt, maar ook in een combinatie van meerde online marketing punten. Voor meer tips over verschillende online marketing lees ook eens ‘Online Marketing voor je website of webwinkel deel 2’, ‘SEO optimalisatie, wat is het en hoe moet het?’, ‘SEA optimalisatie toepassen’, ‘Emailmarketing tips voor je website of webwinkel’, ‘Prijsvergelijkers voor webwinkel’, ‘Affiliate marketing, online geld verdienen’ en ‘Google Analytics, gebruik jij dat al?’.

 

Conversies

Conversie betekend eigenlijk omzetting. Bij conversies van een website of webshop gaat het om de omzetting van het aantal bezoekers naar echte verkopen/bestelling/aanvragen. Niet alleen webshops maken gebruik van conversies. Ook bedrijven met een “normale” website maken gebruik van conversies. Hun doel is dat een klant/bezoeker een folder aanvragen of hun bedrijfsvideo bekijken. Het is echter wel belangrijk dat jij als eigenaar van een website of webshop inzicht krijgt in de vraag van je klant. Op deze manier kun je hier makkelijker op inspringen en je uiteindelijke doel bereiken. Namelijk door het gebruik van conversies een omzetting te krijgen van het aantal bezoekers dat daadwerkelijke overgaat tot het doen van een bestelling.

 

Conclusie:

Door het aanpassen van de juiste vorm van online marketing of een combinatie te maken tussen verschillende vormen van online marketing, kun jij door deze acties meer omzet draaien van het aantal bezoekers naar echte verkopen. Er zijn verschillende soorten van conversies die ik in een volgend blogbericht zal gaan bespreken. Want het is natuurlijk belangrijk dat jij als webshop eigenaar weet welke soorten conversies er zijn en hoe je dit kunt toepassen.

 

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten