Onze blog

Een bedrijfsnaam bedenken? Dit moet je vooral niet doen

 

Wanneer je voor jezelf gaat beginnen is het goed om na te denken over een aantal zaken. Een hiervan is het bedenken van een bedrijfsnaam. We hebben het hier in blogbericht “Een bedrijfsnaam bedenken” al eens over gehad. Dit is al een tijdje geleden. Dus het is weer even tijd om dit onder de aandacht te brengen. In dit blogbericht wil ik het graag hebben wat je vooral niet moet doen.

Je zult als je van plan bent om een eigen bedrijf te starten hier al wel over hebben nagedacht; een bedrijfsnaam bedenken. Maar zoals je vast wel hebt ervaren is dit nog niet zo gemakkelijk. Je wilt een bedrijfsnaam bedenken waar mensen gelijk een link mee kunnen leggen naar jouw bedrijf. Daarnaast wil je natuurlijk dat het ook duidelijk is en vooral niet te moeilijk te onthouden. Dit zijn punten die ook zeker van belang zijn! Wat ik je graag mee wil geven is dat je voor het bedenken van een bedrijfsnaam de tijd moet geven. Want als je eenmaal een naam hebt is het lastig om dit later te veranderen.

 

Het gebruik van je achternaam in je bedrijfsnaam

Dit kan je prima doen. Echter zijn er zaken waar je op moet letten. Vooral omdat het soms tot gênante situaties kan leiden. Die jij natuurlijk uit de weg wilt gaan. Als voorbeeld wat misschien niet zo handig is: Een bedrijf dat de naam Beenhakker heeft gekozen en dit bedrijf doet zaken in rollators en rolstoelen. Je kunt hier om lachen maar ik denk dat de eigenaar zich toch wel achter de oren zal krabben omdat er toch wel dubbelzinnige opmerkingen kunnen komen.

 

Je dienstverlening in je bedrijfsnaam

Het voordeel is dat dit voor je bezoekers verhelderend is. Maar pas er wel op dat dit niet te lang word. Dit heeft als gevolg dat mensen flink wat zinnen moeten lezen en je dus volkomen de plank mis kunt slaan. Een voorbeeld van een bedrijf die dit pakkend heeft gedaan is TNT Post. TNT is de naam van het bedrijf en Post staat voor de dienstverlening die ze doen. Dit is voor iedereen dus duidelijk.

 

Een slogan naast je bedrijfsnaam

Tegenwoordig gebruiken bedrijven ook een slogan. Nee niet iedereen doet dit en dat hoeft ook niet. Wanneer je hier wel voor kiest zorg er dan voor dat deze slogan je bedrijfsnaam ondersteunt en vooral dat het voor iedereen duidelijk is. Dit is een slogan waar je ook je vraagtekens bij kunt hebben. Je ziet de slogan groei door innovatie staan en vervolgens zie je de bedrijfsnaam Krimpen staan. Mmmm groei is toch echt het tegenovergestelde van krimpen.

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten