Onze blog

Hoe denkt Google?

 Wil jij ook weten hoe jouw website of webwinkel er over 5 jaar uit zal zien?

Ik kan je alvast vertellen dat het heel erg gaat veranderen. Het internet zal intelligenter worden, wat er voor zorgt dat de manier waarop jouw website wordt bezocht ook zal veranderen en je manier van promoten mee moet veranderen.

Als je graag wilt weten wat je kan doen om met al deze veranderingen mee te gaan kun je de dingen hieronder alvast goed doorlezen en onthouden.

Hoe denkt Google?

Inmiddels is Google niet meer weg te denken uit de gemiddelde internetgebruiker zijn geschiedenis.  We kunnen eigenlijk bijna niet meer zonder Google en ze hebben een soort van macht’s positie.
Maar als Google mee wil blijven doen de komende 15 jaar, zal het verschillende veranderingen moeten ondergaan.
Daarom zijn ze begonnen met het maken van het zogeheten, Knowledge Graph, wat een soort van kunstmatige intelligentie is, met als doel om het internet en haar gebruikers te ‘begrijpen’.

Waarom gaan we het over Kunstmatige Intelligentie hebben op een Internet Marketing website?

Toen Google 15 jaar geleden met hun zoekmachine begon, was het behoorlijk makkelijk wat ze deden, namelijk ze
zorgden dat als mensen een bepaalde pagina op het internet zochten zij het konden vinden door middel van Google. Het is behoorlijk zeker dat zonder zoekmachines zoals Google het internet een stuk minder populair zou zijn geworden.

In de afgelopen jaren heeft Google natuurlijk veel gewerkt aan het programma en het steeds beter gemaakt, en is googelen momenteel gewoon een echt werkwoord geworden.  Succes in het verleden is echter geen garantie voor de toekomst, dus moet Google ook steeds blijven verbeteren en veranderen. Kunstmatige Intelligentie is daarbij het sleutelwoord.

Het grote probleem van de huidige werkwijze van Google

Google is groot geworden met het indexeren van webpagina’s. De hele grote supercomputers van Google overlopen continue het web elke dag 24 uur en scannen zo alle websites en indexeren ze. Hier worden complete websites als strings opgeslagen en in een index geplaatst. Een string is niet meer dan een rij aaneengeregen letters. Wanneer iemand dezelfde string letters googled of iets wat erop lijkt, weet Google met hun grote database van strings de juiste content te vinden.

Het enige nadeel is dat hun werkwijze zeer eenvoudig is. Na verloop van tijd worden computers steeds sneller en
sneller,en wordt het ook voor andere mensen steeds eenvoudiger ook zo’n database te maken, en daarmee zou Google zijn top positie kunnen verliezen. Dat is voor Google uiteraard al reden genoeg om zich verder te ontwikkelen, maar er zijn ook interessantere redenen te bedenken.

Als je naar deze string kijkt dat kijk je naar een rijtje letters zonder betekenis. Nu ‘’weet’’ Google natuurlijk niet wat dingen betekenen en vergelijkt alleen maar letters. Google weet bijvoorbeeld niet wat ‘’fietsen’’ zijn maar wat Google wel weet is waar hij diezelfde letters ook nog kan vinden. Nu dat Google verder wil ontwikkelen zullen ze ervoor moeten zorgen dat Google de betekenis van woorden te weten komt, zodat ze mensen ook extra relevante dingen kunnen laten zien. Kortom: Kunstmatige Intelligentie.

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten