Onze blog

Hoe krijg je meer reacties op je blogberichten?

 

Schrijf en plaats jij ook met regelmaat blogberichten, video’s of artikelen? Maar krijg je er haast geen reacties op? Herken je dat gevoel dat je denkt dat je eigenlijk voor niks aan het bloggen bent? Hoe komt het nu dat je geen reacties op je blogberichten, video’s of artikelen krijgt?

 

Hoe komt het dat je geen reacties krijgt op je blogberichten?

Wanneer jij veel en vaak content plaats wil je graag dat er reacties komen toch? Toch kan het gebeuren dat dit uitblijft waardoor je het gevoel krijgt dat je alles voor niks aan het doen bent. Doordat de content niet of nauwelijks responsieve is zullen de reacties dus uitblijven. Hoe kun jij reacties krijgen op je content die jij plaatst?

 

Vraag aan de lezer om een reactie achter te laten

Door het vragen van een reactie aan het eind van de content die je plaatst kom je professioneel over en daarnaast zul je ook zien dat Google echt waarde hecht aan reacties. Hoe gek dit ook klinkt. Maar wist je dat door verse reacties Google denkt dat de content van waarde is. Daardoor zal Google je dus hoger laten ranken. Ook al vraag je om een reactie achter te laten, zal het niet altijd gebeuren. Dit is niet erg hoor en daar hoef je niet van in de stress te schieten. Nee heb je en ja kun je dus krijgen bij de vraag aan je bezoeker om een reactie achter te laten. Het is vooral belangrijk dat jij er voor zorgt dat de content die je plaatst van waarde is voor je bezoekers.

 

Reacties op je blogberichten voordeel in Google

Je weet vast wel dat het plaatsen van verschillende en unieke content veel voordelen heeft in de zoekresultaten van Google. Maar wist je dat ook reacties voor een stijging in de zoekresultaten kan zorgen?

  • De reacties die worden geplaatst is vaak door mensen die zelf iets extra’s te melden hebben of nog een aanvulling op je content willen geven. Op die manier word eigenlijk jou content aangevuld. De reacties zijn in de meeste gevallen dan ook langer en dit geeft dus extra meerwaarde aan je content en hierdoor ook invloed op de zoekresultaten binnen Google.
  • Om het makkelijker te maken om een reactie te krijgen kun je er ook voor kiezen om bezoekers via Facebook een reactie te plaatsen. Hiermee zorg jij er dus voor dat mensen met hun Facebookaccount een reactie kunnen achterlaten. Het voordeel hiervan is dat het laagdrempelig is voor je bezoeker en ze dit dus veel sneller zullen doen.

 

Meer reacties door vaak nieuwe content te plaatsen

Dit spreekt natuurlijk voor zich. Wanneer jij veel nieuwe blogberichten plaats kunnen bezoekers meer reacties plaatsen. Daarnaast zul je zien dat bezoekers ook vaker terugkeren. De ene bezoeker zal steeds terugkomen, terwijl een ander in mindere mate steeds terugkeert. Het heeft natuurlijk ook wel te maken met de content die jij plaatst. Wanneer je steeds over een onderwerp schrijft is de kans groot dat mensen minder snel terug zullen komen. Daarom bij het schrijven van content wissel lekker af. Dit is voor je bezoekers leuk en steeds weer een verrassing wat ze kunnen lezen. Maar dit is ook fijn voor jezelf. Door afwisseling kan jij het voor jezelf ook leuk houden om steeds nieuwe content toe te voegen.

 

Laat het scherm waar mensen een reactie kunnen plaatsen goed zichtbaar is

Als het invulscherm waar je bezoeker een reactie kan plaatsen opvalt is iemand sneller geneigd om hier wat mee te doen. Je kunt er voor kiezen om het invulscherm groot onderaan je content staat. Daarnaast kun je ook denken aan een leuke en uitdagende tekst waarbij jij je bezoeker aanspoort om te reageren.

 

Krijg je een reacties reageer hier dan gelijk op

Dan krijg je een reacties van een bezoeker. Ontzettend leuk en fijn natuurlijk want daar zit je op te wachten. Maar wacht even wat nu? Wachten op meer reacties? Nee dat moet je dus niet doen. Het is belangrijk dat jij dan een reactie teruggeeft. Het liefst binnen 24 uur maar zeker niet langer!! Bij een leuke of nuttige reacties of een vraag is terug reageren niet zo moeilijk natuurlijk! Maar wat moet je als er een vervelende of kwetsende reactie word geplaats. Hier heb ik het in blogbericht “Wat te doen bij een negatieve reactie op je onderneming?” over gehad. In eerste instantie is het verstandig om deze reactie even te laten voor wat het is. In de heat of de moment is het niet verstandig om te reageren. De kans bestaat dat jij uit je emotie reageert waarbij je kans loopt om iets te schrijven waar je later spijt van hebt. Toch is het wel goed om hier ook op in te gaan. Laat hierin zien dat jij professioneel bent en je zeker niet uit het veld laat slaan. Mocht een reactie echt niet kunnen dan is het verstandig om hier korte metten mee te maken. Geef aan dat je er niet van bent gediend hoe de persoon in kwestie reageert. Maar maak er niet te veel woorden aan vuil.

an vuil.

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten