Onze blog

Over Ons Pagina Maken

Wat zet je in de ‘Over Ons’ pagina?

Bijna alle bezoekers van je website of webwinkel willen graag zien wie er achter de schermen zit van die site. Puur omdat zij dan kunnen zien met wie zij te maken hebben. Maar wat moet je er nou eigenlijk in zetten? In deze blog vertel ik je wat je er zoal in kunt zetten. Wat mij vooral opvalt is dat veel ondernemers die een website hebben zichzelf niet echt introduceren op hun website. Terwijl dat echt wel DE belangrijkste factor is als je veel wilt verkopen.
Ik heb zelf ook in de menubalk hierboven staan ‘Over Mijzelf’. Want je wilt niet dat men niks over de persoon of het bedrijf achter jouw webwinkel kan vinden en daarom maar je site verlaat. Wat de consument tegenwoordig wil is transparantie. En hoe kun je dat nu beter doen door transparant over te komen?Door jezelf te presenteren en ook nog eens met een foto van jou erbij. Bezoekers worden steeds kritischer wanneer zij een aankoop doen op het internet bij bijvoorbeeld een webwinkel. Een simpele ‘Over Ons’ pagina kan hun twijfels al een stuk wegnemen.

De ‘Over Ons’ pagina wordt ook vaak gecombineerd met een ‘Contact’ pagina. Maar in een ‘Contact’ pagina zet je eigenlijk alleen jouw contactgegevens. Op de ‘Over Ons’ pagina moet je in principe alleen vertellen over jezelf en wat jouw bedrijf doet. Dat vermeld je dus in je webwinkel of bedrijfswebsite. Vertel in één pagina wie, wat, waar, waarom en hoe jij je bedrijf runt.

Klanten willen zien wie er achter de website of webwinkel ziteNJee Cursus Eigen website of webwinkel maken

Je kunt vertellen wie jij bent of wie jullie zijn. Je kunt het in korte, maar duidelijke zinnen uitleggen wie er achter jouw website of webwinkel zitten. Twijfel niet om jouw volledige naam voluit (en desnoods jouw medewerkers) op die pagina te vermelden, want hoe transparanter jij overkomt, des te meer vertrouwen de bezoekers hebben. Dat betekent meer kans op verkoop. Plaats bijvoorbeeld ook een leuke foto van jezelf in de ‘Over Ons’ pagina. Daaruit kunnen bezoekers ook vaak opmaken dat je betrouwbaar bent. Ze zien direct het gezicht achter je website of webwinkel. Maar plaats wel een nette foto van jezelf erop, dus niet één waar je met een glas bier op staat met je kameraden 😉

Wat doet jouw bedrijf?

Ook kun je in simpele zinnen vertellen wat jouw webwinkel en of website precies doet. En vertel waarom jouw website of webwinkel beter is dan alle andere webwinkels die eigenlijk hetzelfde product verkopen. Houd er alleen wel rekening mee dat dit soort dingen wel kort moeten blijven. Wees dus kort en duidelijk.

Waar is jouw website of webwinkel gevestigd?

Grappig genoeg is gebleken dat consumenten bewust gaan kijken of zij wel te maken hebben met een Nederlands bedrijf. Vaak kopen de bezoekers pas een product als zij weten dat het uit eigen land komt, of nog beter, uit hun eigen plaats komt. Slechts 18% koopt wel eens wat over de grens. Dit omdat consumenten steeds banger worden om opgelicht te worden door de online groeiende markt en zo slachtoffer te worden van fraude. Oplichters werken vaak vanuit het buitenland en op die manier beperk je natuurlijk de schade. Je mag gerust dus op je ‘Over Ons’ pagina een fysieke locatie van je bedrijf vermelden. Normaal moet je dat ook doen op je ‘Contact’ pagina, maar het is soms ook verstandig om dat te doen op je ‘Over Ons’ pagina.

Waarom moeten mensen kopen bij jouw website of webwinkel

Consumenten willen graag te weten komen waarom jouw website of webwinkel beter is dan alle anderen. En waarom ze
bij jou juist wel moeten kopen en bij alle anderen niet. Je moet daarom in het kort uitleggen, maar wel bondig, waarom je bent begonnen met je website of webwinkel en dat de consument niet meer verder hoeft te zoeken. Zet bijvoorbeeld ook neer dat je een erkent keurmerk hebt gekregen voor je website of webwinkel. Laat je certificaten zien die je hebt gekregen en daarnaast alle merken die jij verkoopt. Bijvoorbeeld: Nike, Adidas, Puma etc. Misschien heb je al prijzen gewonnen in de afgelopen tijd voor bijvoorbeeld klanttevredenheid. Zet dat soort leuke dingen op de ‘Over Ons’ pagina en voor je het weet heb je zo een pagina vol met betrouwbare informatie voor je bezoekers.


Wanneer ben je begonnen met je website of webwinkel

Op deze vraag moet je alleen antwoord geven als je er trots op bent en om te pronken. Stel dat je bijvoorbeeld al 10 jaar onlinediensten levert voor zowel je website of webwinkel. Dan is dat een mooie verkooppraatje. Als je net pas bent begonnen (een paar weken) dan is dat niet echt verstandig om dit erop te zetten. Ik ben sinds 2007 begonnen met websites en webwinkels maken. Dus ik heb nu in 2014 zeven jaar werkervaring. Mensen zien dat en verwachten dus dat ik weet waar ik over praat. Dat is dus nu een goed verkooppraatje voor bijvoorbeeld de eNJee Cursus.

De ‘ik’ of ‘wij’ vorm gebruiken?

Ik krijg regelmatig de vraag van beginnende internetondernemers die een website of webwinkel beginnen en in hun eentje runnen, of ze de ‘ik’ of de ‘wij’ vorm moeten gebruiken. Ik geef eigenlijk altijd het antwoord dat zij een ‘bedrijf’ zijn begonnen en geen ‘bedrijfje’. Als bezoekers lezen dat je in een ‘ik’ vorm praat, dan hebben ze vaak de neiging om te denken: ”Die heeft een bedrijfje”. Maar wanneer je een webwinkel begint of een website neerzet dan heb je in principe een bedrijf. Je bent er eigenlijk iedere dag druk mee. Dus mijn advies is om de ‘wij’ vorm te gebruiken op je pagina. Ook is de ‘wij’ vorm geen verkeerd verkooppunt. Als je bijvoorbeeld dure merkhorloges verkoopt, komt het gebruik van de ‘wij’ vorm professioneler over.

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten