Onze blog

SEA inzetten naast SEO

 

In blogbericht “SEO waarom is dit zo belangrijk?” hebben we het gehad over wat SEO is en waar dit goed voor is. Je hebt kunnen lezen dat het een manier is om meer mensen naar je website of webshop te krijgen door het gebruik van zoekwoorden toe te passen waar bezoekers op zoeken. Het voordeel van SEO is dat het volledig gratis is. Dit is vooral fijn wanneer je niet beschikt over de financiële middelen om bezoekers naar je website of webshop te halen en hoger te scoren in Google. Maar wanneer jij wel de financiële middelen hebt kun je ook gebruik maken van SEA.

 

Wat is SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising. Dit beteken dat je door het plaatsen van advertenties bezoekers naar je website of webshop kunt krijgen. Zeker wanneer je dit combineert met SEO.

 

Hoe SEA werkt

Door het gebruik van Google AdWords kun je kijken waar mensen vooral op zoeken. Deze zoekwoorden kun je weer goed gebruiken bij het maken en plaatsen van een advertentie. via Google kun je een advertentie kopen. Je ziet dan in de zoekresultaten deze advertentie verschijnen aan de bovenkant maar dit kan ook rechts naast de zoekresultaten zijn. Elke keer wanneer een bezoeker op je advertentie klikt moet jij een vast bedrag betalen. Daarom is het goed dat je hier rekening mee houd en dus geld hebt om dit te kunnen doen. Hoe hoog dit bedrag is, is afhankelijk van een aantal zaken:

  • hoe populair een zoekwoord is
  • de kwaliteit van je advertentie
  • de kwaliteit van je website of webshop

Gelukkig is het wel zo dat je zelf de hoogte van de advertentie kunt bepalen. Je kunt een maximaal bedrag aangeven dat je per dag aan clicks wilt uitgeven. Het voordeel hiervan is dat wanneer je aan het maximale bedrag bent gekomen dat de advertentie die dag niet meer zichtbaar is. Nu zul je vast denken; dat is toch niet handig? Want mijn website of webshop word in de avonduren het meest bezocht. De kans is dan groot dat ik misschien in het begin van de middag al door mijn clicks heen ben en dan mis ik veel nieuwe bezoekers. Dan betaal ik eigenlijk voor Jan met de korte achternaam. Maar gelukkig is ook hier aan gedacht! Want je kunt namelijk ook aangeven op welke tijden jij je advertentie wilt laten zien in de zoekresultaten.

 

Conclusie

SEA is een vorm van marketing waarbij je door het plaatsen van advertenties meer bezoekers naar je website of webshop kunt krijgen. Door gebruik van Google AdWords kun je heel gericht een advertentie maken door te kijken welke zoekwoorden er veel worden gebruikt. Wees jezelf wel bewust van dat populaire zoekwoorden meer geld kosten. Daarnaast betaal je een bepaald bedrag per click. Wanneer je hier doorheen bent zal de advertentie die dag niet meer worden getoond. toch kun je er wel voor kiezen om je advertentie op bepaalde tijden te laten zien. Dat is natuurlijk wel een voordeel. Vooral wanneer je weet wanneer je top is met het aantal bezoekers die op je website of webshop komen. Echter zit er wel een nadeel aan SEA en dat is dat je hiervoor wel de financiële middelen moet hebben. Persoonlijk zou ik zeggen heb je die niet begin er dan nog even niet aan. Je kunt dit ook op een later moment toepassen.

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten