Onze blog

SEO: 35 beste SEO tips ultieme handleiding 2018

Of je nu al druk bezig bent met ondernemen op het internet, of dat je nu pas begint met jezelf kenbaar te maken op het internet, dan is er 1 ding waar je al wel van gehoord hebt – SEO.

 

SEO staat voor Search Engine Optimization oftewel: Zoekmachine Optimalisatie, jezelf online beter kenbaar maken door het gebruik maken van bepaalde woorden waar op gezocht word. Deze techniek word gezien als het beïnvloeden van zoekmachines om jezelf hoger in de lijst te krijgen.

Dit is niet helemaal waar.

Inderdaad, het optimaliseren voor verschillende zoekmachines (Google, Yahoo, Bing), als je dit juist doet dan zal je dus stijgen in de SERPs (Search Engine Result Pages).  Maar tegenwoordig is SEO niet alleen meer het gebruiken van deze techniek om zoek resultaten te beïnvloeden.

Feit is dat Google hun algoritmes zo vaak update dat om nog een goed resultaat te behalen met SEO in zoekmachines, je dagelijks hiermee bezig moet zijn. Om dit goed te doen moet je er niet alleen voor zorgen dat je alleen je pagina zelf hoger krijgt in de lijst maar om te zorgen dat de juiste informatie te vinden is voor iedereen die hierna zoekt. In de SEO wereld noemen ze dit White hat techniques.

In andere woorden SEO is niet alleen voor jezelf – een eigenaar van een website, blogger, entrepreneur maar juist voor gebruikers, dit zijn jou bezoekers, potentiële klanten, volgers.

Laten we beginnen aan dit SEO avontuur!

Hieronder hebben we wat SEO tips geplaatst waardoor je eigen online ruimte beter zichtbaar word op het gehele internet en dat het ook gebruiksvriendelijker word voor de bezoekers/ potentiële klanten.

Om de dingen duidelijk en overzichtelijk te houden hebben we onze lijst onderverdeelt in een paar secties (SEO is niet zo simpel, het is een complex en langdurig proces). Laten we beginnen met wat kleine en makkelijke aanpassingen die een grote impact zullen hebben op jouw SEO van je website. Als we straks wat dieper hierin gaan, zal je ook steeds meer leren over SEO, hoe de zoekmachines te werk gaan en hoe je het beste een sterke SEO strategie kunt opbouwen.

Als je deze tips straks gaat toepassen, onthoud dan dat dit je beste vrienden zijn: dat is doorzettingsvermogen en het consistent optimaliseren van je website. Neem vooral de tijd want dit artikel bestaat uit ruim 4000 woorden!

 

Pagina inhoud

De basis van het optimaliseren van je website

De manier waarop we tegenwoordig URL adressen maken, titel tags en mega description schrijven, het optimaliseren van afbeeldingen en ga zo maar verder word steeds minder belangrijk voor je SEO. Google legt de focus op andere SEO factoren ( veel meer op inhoud en link opbouw). Maar als we over SEO basis leren gaandeweg, dan is de enige manier om het te leren, door het goed uitvoeren hiervan.

Dat is nu ook exact wat we nu gaan doen!

 

SEO tip 1: Maak je website simple, intuïtief en up-to-date

De manier waarop jij je website organiseert is heel belangrijk voor SEO.  Zo moet de navigatie door je website makkelijk en doeltreffend zijn. Zoekmachines gaan door de structuur van je website heen op zoek naar hoe je hem geindexeert hebt. Hierdoor zullen al je pagina’s en subpagina’s duidelijk en makkelijk te vinden zijn door zoekmachines. Hierdoor stijgt je SEO.

Als je een goed georganiseerde website hebt met een duidelijk navigeerbaar menu zal dit de bezoekers aanzienlijk helpen, waardoor ze minder tijd nodig hebben om wat te zoeken op je website. Hier hebben we een vuistregel voor. Binnen drie klikken moet je op een website daar uitkomen wat je zoekt. Zoals hierondere beschreven is het de beste manier.

 

SEO tip 2: Voeg 1 sleutelwoord toe in je URL

De webpagina’s in jou domein kun je optimaliseren voor veel verschillende sleutelwoorden. De beste manier is om je te focussen op 1 woord/zin en deze direct in je URL te plaatsen. Gebruik hier hyphens (-) voor in plaats van underscores (_).
SEO tip 3: Gebruik hyphens (-) in plaats van underscores (_)

Als je namelijk underscores gebrukt in je URL om woorden te scheiden, dan leest google ze als 1 woord. Dit betekent dus dat de beste SEO handelingen word gezien bij google als debesteSEOhandelingen. Dat is niet handig en het leest ook niet fijn.

 

SEO tip 4: Kies voor statische URL adressen in plaats van dynamische

Er zijn twee verschillende typen webadressen: statisch en dynamisch

Een staische webadres ziet er als volgt uit:

Your-domain-name.com/category/the-best-SEO-practices

Een dynamisch webadres ziet er zo uit:

Your-domain-name.com/category/?p=028705

Voor zoekmachines zijn ze allebei duidelijk, maar als je het vanuit menselijk standpunt gaat bekijken is een dynamische URL heel lastig.

Bijvoorbeeld, als je een blog maakt in wordpress dan zie je dat er standaard een dynamisch webadres word aangemaakt. Kijk maar:

Als je klikt op de publish knop, wordpress maakt dan automatisch een statisch adres. Maar ze nemen willekeurgie woorden uit de titel van de blog. Vanuit SEO standpunt, zou het beter zijn om de URL aan te passen wat gelukkig mogelijk is in wordpress.

 

SEO tip 5: Maak een URL adres kort en relevant

Een bezoeker moet in 1 oogopslag kunnen zien waar de website over gaat. Als je dus zelf de URL aanpast aan de website, dan werkt dit niet alleen in je voordeel dat de juiste zoekwoorden worden gevonden, maar het laat je bezoekers ook direct zien wat ze op deze site kunnen zien. Zo maak je het  de bezoekers dus een stuk makkelijker. Want niemand zit te wachten om een hele pagina door te lopen en er aan het eind achter te komen dat het toch niet is wat je zoekt.

 

SEO tip 6: Maak een pakkende title-tag voor elke aparte pagina op je website

Een title tag beschrijft wat jou domein nou eigenlijk voorstelt. Oftewel je beschrijft je pagina in een kleine pakkende zin. Hierdoor ben je duidelijk zichtbaar van uit SEO standpunt zoals: SERP,social media, externe pagina’s en in browsers.

Het moet kort, krachtig en origineel zijn om de aandacht te trekken van diegene die jij graag naar je website wil lokken. Dus dit betekent dat je niet in regeringstaal praat maar op de manier waar je doelgroep voor staat. Zodat ze zich al aangetrokken voelen om het te lezen. Dus zakelijke groep zakelijk en als je jongeren wil maak je het allemaal een stukje socialer.

 

SEO tip 7: Gebruik meta-description om je product beter te presenteren

Een meta-description is een kleine alinea onder je title-tag wat zichtbaar is in de SERP. Deze meta-description geeft je de mogelijkheid om je product in het kort te omschrijven voordat iemand daadwerkelijk op je website komt. Zo weet men meteen wat voor product het is wat word aangeboden.

De optimale lengte hiervan is tussen de 150-160 letters.

 

SEO tip 8: Vergeet niet om ALT attributes te gebruiken voor je afbeeldingen

Zoekmachines lezen geen afbeeldingen, ze lezen daarentegen wel ALT text. Dus je doet er verstandig aan om een ALT attribute te gebruiken zodat engine crawlers beter kunnen begrijpen wat de afbeelding in houd. Waardoor je SEO beter word.

Het is verstandig om sleutelwoorden in de text te zetten die bij deze afbeelding hoort, zo weten ze meteen dat het daarbij hoort en dat het belangrijk is voor lezers.

Het maakt niet uit welke CMS (content management system) je gebruikt, iedere keer dat je een afbeelding upload krijg je de kans om deze te optimaliseren voor jou artikele met sleutelwoorden.

 

SEO tip 9: Vind de juiste sleutelwoorden voor jezelf

SEO is erg gebaseerd op sleutelwoorden. Het beste voor een goede SEO is om uit te zoeken welke woorden men zoekt in zoekmachines als ze naar website zoeke zoals die van jezelf. Als je hier een mooie lijst van hebt ben je al halverwege.

Een manier manier om erachter te komen welk sleutelwoord er veelvuldig gezocht word is doormiddel van Google Keyword Planner. Deze gratis tool is verkrijgbaar met een Google AdWords account welke ook gratis is. Als je eenmaal je account hebt kun je meer details van je website hierin zetten en dan krijg je automatisch een lijst met sleutelwoorden.

Nu is het aan jou de taak om de juist woorden hieruit te halen. Hou er wel rekening mee dat dit ook daadwerkelijk woorden zijn die ook regelmatig gezocht worden. Buiten dat om is het ook belangrijk dat ze niet veel voorkomen op andere websites, zodat je minder concurrentie hebt. Hierdoor scoor je natuurlijk beter met je SEO.

Zo makkelijk als dat hier word neergezet is het natuurlijk niet. Google Keyword Planner laat namelijk zien wat de geschatte concurrentie is voor de betaalde advertentie voor dat type sleutelwoord. Dus deze kunnen sterk afwijken van wat de daadwerkelijke concurrentie is.

Het beste kan je naast Google Keyword Planner nog een andere tool gebruiken om het nog een keer te controleren.

 

SEO tip 10: Probeer verschillende sleutelwoorden tegelijk

Er zijn eigenlijk drie verschillende type sleutelwoorden: Genereic, broad match en long tail. Elk van deze hebben een iets andere soort van resultaat. De veiligste en meest effectieve manier is om deze met elkaar te mixen zodat je het beste resultaat boekt.

Generic sleutelwoorden zijn niet specifiek en veel voorkomend zoals ‘’content marketing’’ of ‘’growth hacking’’. Omdat deze vaak gezocht worden, krijg je hier bezoekers voor maar het nadeel hiervan is dat er heel veel concurrentie voor is.

Broad match sleutelwoorden zijn juist bedoelt voor een goede balans voor bezoekersaantallen en de relevantie aan de website. Hierbij kan je denken aan “growth hacking for startups” of “content marketing best practices”. Bezoekers die hierop zoeken zijn dus al sterker gericht op directe informatie. Deze bezoekers zullen ook sneller klanten worden in plaats van alleen bezoekers.

Long tail sleutelwoorden zijn zoals het suggereerd lange zinnen, specifiek gericht op mensen die daadwerkelijk zinnen intikken om iets te vinden. Zoals : “hoe kan ik een content marketing strategie opzetten” of “hoe kan ik growth hacking gebruiken om mijn bedrijf uit te breiden”. Dit zal niet veel bezoekers opleveren maar diegene die hier naar zoeken zullen vaak klanten worden.

 

SEO tip 11: Vergeet niet om je locatie hierbij te zetten

Op deze manier kom je meer in aanraking met de locale mensen die naar jou product op zoek zijn. Bijvoorbeeld als jij content marketing vanuit Amsterdam aanbied, dan kun je dit zeggen: “content marketing in amsterdam”.

 

SEO tip 12: Zet deze sleutelwoorden in je headlines, subheadings en anchor texts

Niet overal op je website waar je deze sleutelwoorden neerzet zullen hetzelfde effect hebben op je SEO. Als het in een tekst verwerkt zit waar het meerdere malen in voorkomt of als het in de headline, sub heading en anchor text staat heeft dit een groter effect op je SEO

Als je een link omschrijft die naar een ander artikel of naar een product verwijst zet er dan niet bij “klik hier” of “click here”. Dit heeft totaal geen relevantie aan wat je wil bereiken.

 

SEO tip 13: Zet deze sleutelwoorden niet hier en daar op je pagina

De sleutelwoorden moeten passen in de context van je artikel of moeten bij het product van je website passen. Als je lukraak deze termen neerzet dan zullen bezoekers al gauw denken dat het spam is wat je aanbied en hierdoor zullen de zoekmachines je ook lager plaatsen. Dit is dus juist slecht voor je SEO.

 

SEO tip 14: Probeer je te focussen op een sleutelwoord voor je webpagina

Het is verstandig om je website te optimaliseren voor een sleutelwoord zin, inplaats van meerdere in een keer. Als jij je focust op een sleutelwoord dan weet je zeker dat alle SEO kracht daar uit haalt. Optimaliseer de titel, de meta tags en alle andere content zoals je headlines, sub headlines, links etc. Zo haal je de meest kracht uit dit woord en is je SEO krachtig.

 

SEO tip 15: Optimaliseer alle afbeelding met de juiste sleutelwoorden

Vergeet niet dat je niet alleen deze zinnen met sleutelwoorden in artikelen over je gehele website zet maar zorg er ook voor dat de afbeelding ook worden gelinkt aan de sleutelwoorden. Het is ook handig om bij de foto met sleutelwoord ook het woord “image”, “photo”, “foto”, “afbeelding”, “picture” te zetten. Zodat als men hier specifiek naar zoekt ze ook bij jou uitkomen.

 

SEO tip 16: Zo snel je begint met SEO kun je ook traceren hoe je sleutelwoorden het doen in de SERP

Als je dit niet controleert dan kun je beter stoppen met SEO, stilstand is achteruitgang zegt men en dat is hier ook niet anders. Zo kan je zien hoe het gaat met de resultaten en kan je zien of je het aan moet passen. Zo zie je heel snel wat werkt en wat niet werkt.

 

Content draagt nog steeds het meest bij aan SEO

 

SEO tip 17: Publiceer alleen frisse content met hoge kwaliteit en sleutelwoorden

Een van de belangrijkste SEO factoren tegenwoordig is de inhoud van je website. Als je nuttige en bruikbare informatie erop zet waar gebruikers wat mee kunnen. Hierdoor zullen de zoekmachines je hoger plaatsen in hun zoekresultaten. Om het beste resultaat te krijgen is het belangrijk om je website up to date te houden. Hierdoor houd je de inhoud van website fris en blijft het interessant voor de bezoekers.

 

SEO tip 18: Let goed op spel en schrijffouten

Als je goede artikelen schrijft betekent dit dat je spelling ook goed moet zijn. Hoewel men ook vaak de woorden verkeerd intypen in de zoekmachines. Een techniek die ik niet zou aanraden is om je website te optimaliseren voor verkeerd gespelde woorden zodat mensen die niet goed kunnen spellen ook op jou site komen. Hierdoor verslechter jij je SEO en zak je in de ranking in SERP

 

SEO tip 19: Maak je website zo uniek mogelijk

Om je website uniek te maken is niet zo makkelijk. Er zijn veel mensen die dit proberen dus je moet er ercht uitspringen. Als je veel bezoekers krijgt en ook goede feedback hierover zullen de zoekmachines dit zien. Dit komt weer ten goede voor je SEO en zul je ook stijgen in SERP

 

SEO tip 20: Zorg dat de inhoud van je website intrigerend is voor je doelgroep

Niet alles wat je op je website zet zal voor iedere bezoeker interessant zijn. Je website zal door veel algemene bezoekers bezocht worden die het niets boeit. Het is niet je taak om iedereen een plezier te doen dus zorg er gewoon voor dat je je eigen doelgroep aanhoud. Die zijn wel op zoek naar wat je te bieden hebt.

Zorg er eerst voor dat je weet aan welke personen jij wat wil leveren en van daar uit ga je ze de informatie geven die voor hun belangrijk is.

 

SEO tip 21: Maak een goed strategisch plan

Je moet ervoor zorgen dat je een plan hebt met wat je op je website plaatst. Je moet niet alleen weten welke informatie maar ook met hoe vaak je het vernieuwd. Vooral als je een blog maakt is het verstandig om dit te plannen, hoe vaak en wanneer je er wat opzet.

 

SEO tip 22: Maak het makkelijk en prettig om te lezen

Op het internet hebben mensen al vaak de neiging om een lange tekst globaal te lezen. Daarom is het verstandig om goed gebruik te maken van headlines en subheadlines die je bij belangrijke stukken tekst neerzet. Dat trekt de aandacht en dan gaat men vanzelf dat stuk lezen.

Wat ook helpt is om hier en daar een foto neer te zetten om de stuk tekst kracht bij te zetten, je kan hier natuurlijk ook grafieken en filmpjes neerzetten. Als het maar te maken heeft met de tekst.

 

SEO tip 23: Zorg ervoor dat je niet veel dezelfde dingen post

Als je veel van het zelfde post met verschillende URLs dan zien de zoekmachines dit als duplicaten en hierdoor zal je SEO slechter worden. Hierdoor zak je in de ranking en dit komt je website niet ten goede dus let hier goed op.

Als je dit toch hebt kan je een canonical tag gebruiken. Hiermee zeg je eigenlijk dat je weet dat op die URL bijna hetzelfde staat en verwijs je naar met die tag naar het origineel. Hierdoor blijft je SEO goed omdat de zoekmachines dit niet meer zien als duplicaat.

Links opbouwen is heel belangrijk

 

SEO tip 24: Maak een profiel met goede backlinks voor je site

Links die verwijzen naar jou site zijn na goede content de belangrijkste SEO factor die invloed uitoefent op de ranking van je website. Wanneer je begin met het maken van een SEO strategie, moet je ook beslissen in welke link building strategie je investeert.

Zorg voor relevante en betrouwbare websites waar je backlinks van wilt ontvangen.

 

SEO tip 25: Zoek actief naar kwalitatief goede links

Alleen links van kwalitatief en betrouwbare websites zullen voor meer bezoekers zorgen. Alleen hierdoor kan het een positieve invloed hebben op SEO van je website. Als een geautoriseerde website een link heeft naar jou site neem je automatisch een stukje van die autorisatie over op jou site.

Zoekmachines zullen meer vertrouwen krijgen in jou site en zullen jou site zien als een goede bron voor kennis en hierdoor stijgt je SEO en kom je dus weer hoger op de SERP te staan.

Onthoud goed: Kwaliteit gaat boven kwantiteit, vooral als het gaat om links, content en SEO. Door veel slechte links (SPAM) zal je alleen maar zakken in de rankings.

 

SEO tip 26: Investeer niet in gesponsorde links

Je kan je beter focussen op goede betrouwbare blogs en hun waardevolle informatie toesturen dan dat je gaat betalen voor spam links of artikelen met hoge promotie waardes die teruglinken naar je website. Dit zorgt niet voor meer bezoekers en je zal minder serieus worden genomen hun.

Het is beter om een gewaardeerde blog te zoeken en daar je eigen site te promoten met een goed artikel. Zodat je laat zien over wat voor kennis je beschikt en wat er te halen valt op jou site.

Echte producten zorgen voor bezoekers, volgers, kopers en nieuwe backlinks. Als je iets waardevols geeft krijg je kwaliteit terug in backlinks. Geen geld kan je deze duurzame SEO resultaten geven.

 

SEO tip 27: Links naar andere goede websites

Als je links naar andere websites hebt, help je niet allen diegene met zijn product, maar laat je ook aan hun zien dat je bestaat. Als je het werk van een ander op jou website hebt gepromoot zullen ze zelf ook sneller jou werk promoten.

Links van goede kwaliteiten verzamelen gaat om het opbouwen van een relatie, niet om het uitwisselen van links.

 

SEO tip 28: Links verkrijgen door mensen te helpen

Zoals Tad Chef zei van SEO 2.0: ”In the SEO world, the currency is links. When you help others, for example by sharing your knowledge, valuable insights, easy-to-implement tips and free tools, you always get something in return. Users usually feel gratitude and the need to give you something in exchange – they give links”.

Hiermee vertelt hij heel mooi dat door het helpen van anderen met jou kennis en kunnen dat ze dankbaar zullen zijn en je daardoor jou graag wat willen terug doen. Dit kunnen ze dan doen jou te noemen in een artikel bij hun op de site met een link naar jou website.

Als je toch besluit om te betalen om reclame te maken voor je site, zorg er dan voor dat je niet alleen geld uitgeeft om backlinks te krijgen, maar juist om mensen te helpen. Er zijn genoeg vrijwillige en non-profit organisaties die op zoek zijn naar sponsoren. Als je hun helpt dan zullen ze jou website op hun eigen site zetten en krijg je dus mooie reclame.  Hierdoor zul je meer bezoekers krijgen en is dit weer ten positieve aan je SEO.

Wat ook heel goed is om te weten is dat domein namen met .org (voor organization), .edu ( voor education), .info (voor information), .gov ( voor government) hebben een hogere autoriteit dan commercieële websites en daardoor vinden zoekmachines betrouwbaarder. Als je hiervan links hebt zal je eigen website een stuk meer credits krijgen waardoor je SEO stijgt.

 

SEO tip 29: Zorg voor goede en interessante artikelen

Zoals hierboven al omschreven, als je mensen echt wat aanbied wat voor hun relevant en interressant is, zullen ze sneller geneigd zijn om dit te delen met vrienden en familie. Dit is gratis reclame waar je zelf niks voor hoeft te doen.

 

SEO tip 30: Bouw goede relaties op met websites die relevant zijn aan jou product

Zoekmachines maken gebruik van hele slimme algoritmes. Als je dus links hebt van websites die totaal niet relevant zijn aan jou product, zal dit door de zoekmachines gezien worden als een techniek om de boel te manipuleren. Hierdoor zal je merken dat je zakt in de SERP’s dus dit is slecht voor de SEO van je website. Houd het relevant!

Zorg dus voor goede contacten met bedrijven en websites die in het zelfde veld als jou werken, hierdoor kunnen jullie elkaar helpen met de kennis en informatie die jullie te bieden hebben. Zoals het mooie gezegde is: je vijand is je beste vriend. Dat geld hier dus ook.

 

SEO tip 31: Maak je profiel op social media

Houd er rekening mee dat links van social media worden gezien als ‘no-follow’ links, dat wil zeggen dat deze niet direct invloed hebben op je ranking. Maar als jij je website kenbaar maakt op social media zul je wel meer bezoekers genereren en stijgt je reputatie.

Hoe beter je zichtbaar bent op social media, hoe meer mensen geneigd zijn om je artikelen of je website te delen op hun eigen website of blog. Waardoor je nog meer bezoekers genereert.

 

SEO tip 32: Ga op zoek naar andere bloggers om je eigen mogelijkheden te vergroten

Een goede en veilig manier om meer back links te krijgen kan je op andere blog pagina’s artikelen plaatsen. Als je dit aanbied  bij een andere blog die in dezelfde markt als jou aan het werk is, krijgt diegene jou informatie en hierdoor kans op meer bezoekers. Die als ze zien door wie dit is geschreven, ze ook een kijkje gaan nemen op je eigen site.

Als je wil dat deze manier werkt voor jou, moet je wel specifiek op zoek gaan naar populaire relevant blogs. In plaats van dat je op normale blogs post. Het gaat er uiteindelijk om om zoveel mogelijk bezoekers bij jezelf te krijgen die ook daadwerkelijk op zoek zijn naar jou product.

 

SEO tip 33: Ga je niet teveel focussen om op andere blogs te posten

Dit is belangrijk, als je namelijk teveel op verschillende blogs bezig bent om je eigen blog te promoten en links te verzamelen, zal google dit zien als een overtreding op hun regels. Het moet namelijk niet alleen ten goede komen van jezelf en diegene zijn blog maar juist voor de bezoekers. SEO is altijd al een lang en tijd rovend karwei geweest, maar tegenwoordig gaat het meer om de gebruikers van de website en niet zozeer om de eigenaar hiervan.

Denk maar na, als je wat wilt weten ga je ook zoeken op zoekmachines, maar wat nou als je wat zoekt en er is geen goede informatie te vinden daarover. Dan ga je al snel ergens anders zoeken en daar heeft niemand wat aan.

 

SEO tip 34: Houd je backlink kwaliteit in de gaten

Als je een aantal SEO technieken hebt toegepast moet je in de gaten houden of deze goed of slecht zijn. Met backlinks bijvoorbeeld, kan je goed zien welke wel en welke weinig invloed hebben. Hierdoor kan je zien of je het goed doet en kan je in de gaten houden of je niet wegzakt in de zoekpagina’s.

 

SEO tip 35: Houd je concurrentie in de gaten wat zij doen aan SEO!

Houd ze goed in de gaten met welke sleutelwoorden zij gebruiken om hun website te optimaliseren en houd goed in de gaten waar zij staan op de SERP. Doe dit dagelijks, het is een kleine moeite wat je makkelijk even kan doen. Gewoon om te kijken wat ze plaatsen.

Dit bekijk je natuurlijk niet om hun strategie te kopiëren, maar juist het tegenovergestelde, dit doe je om je eigen unieke weg te vinden om je website te optimaliseren. Wees niet bang dat als je ziet dat jou stratiegie niet werkt om dit te veranderen, zodat je juist weer snel  goede resultaten kunt boeken.

 

Tot slot

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips om een goede start te maken met jezelf kenbaar maken op het internet. Als je al was begonnen met je eigen SEO avontuur kun je deze lijst mooi gebruiken als je checklist om te kijken of je nog wat extra’s kan doen en om de boel relevant en fris te houden.

 

 

Ultieme SEO Fitness E-Book 2018

GENEREER EEN ENORME GOLF VAN NIEUWE GRATIS BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE OF WEBSHOP ONTDEK DE ALLER LAATSTE UPDATES VAN GOOGLE EN HOE JE ZE MOET GEBRUIKEN IN JOUW VOORDEEL

Dank voor het aanmelden! Check gauw je mailbox!

Er is iets mis gegaan... Probeer het ff opnieuw.

Plaats een reactie

Ultieme SEO Fitness E-Book
2018

GENEREER EEN ENORME GOLF VAN NIEUWE GRATIS BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE OF WEBSHOP
ONTDEK DE ALLER LAATSTE UPDATES VAN GOOGLE EN HOE JE ZE MOET GEBRUIKEN IN JOUW VOORDEEL

Dank voor het aanmelden! Check gauw je mailbox!

Er is iets mis gegaan... Probeer het ff opnieuw.

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten