Onze blog

The Golden Circle Methode

The Golden Circle

Vandaag gaan we eens kijken naar het principe van The Golden Circle. Ook wel de gouden cirkel genoemd. Wat is dit precies en waarom is dit een goede manier om klanten te krijgen?

Een aantal weken geleden zag ik een filmpje van Simon Sinek voorbij komen waarin het principe van The Golden Circle werd uitgelegd. Een echte eye-opener voor mij was om te zien hoe het grote deel van ondernemers, of dit nu ondernemers zijn met een webwinkel of een website, allemaal op de dezelfde manier communiceren, handelen en denken. De ondernemers van grote merken zoals bijvoorbeeld Apple communiceren, handelen en denken op een andere manier. Hierdoor blijven zij ook zo succesvol en blijven klanten producten en/of diensten bij hen kopen.

Onze manier van communiceren naar de klant:

The Golden Circle is een vorm om te communiceren met je klanten. Zodat zij overgaan tot het kopen van een product en/of dienst die jij in je webwinkel en/of website hebt staan. Hoe communiceer jij met je klanten om ze over te halen door over te gaan op het kopen van jou dienst en/of product? In de meeste gevallen zul je beginnen aan de buitenkant van de cirkel en dan naar binnen werken. Zoals ik al zei was het filmpje dat ik had gezien een echte eye-opener voor mij. En hopelijk zal dat voor jou ook zo zijn.

What: Het product en/of dienst dat jij verkoopt.
How: Op welke manier jij dit product en/of dienst hebt gemaakt.
Why: Waarom jij dit op deze manier doet.

Ik heb al eerder verteld dat ik Apple als voorbeeld gebruik. Puur omdat veel mensen Apple kennen en er producten van hebben. Natuurlijk kun je dit gebruiken voor elk denkbaar product en/of dienst.

Als Apple op onze manier zou communiceren zou het er zo uit komen te zien.

What: Wij maken prachtige computers, telefoons, Ipads enz.
How: Ze hebben prachtige designs en zijn makkelijk in gebruik.
Why: Wil jij er een kopen?

Communiceren naar je klant via The Golden Circle:

Zoals je ziet is het communiceren wat wij als ondernemers vaak doen van buiten naar binnen. Bij het gebruik van communicatie via The Golden Circle loopt deze communicatie van juist van binnen naar buiten. Deze manier van communiceren is erg krachtig, maar word eigenlijk heel weinig gebruikt. Persoonlijk denk ik dat dit nog niet echt in ons systeem zit om op deze manier te communiceren. Niet omdat we dit niet willen, maar omdat we er nog nooit eerder over hebben gehoord. Dat is in mijn geval wel zo.

Why: Waarom doe jij wat je doet en wat geloof jij?
How: Op welke manier doe jij wat je doet?
What: Wat wil jij bereiken met wat je doet?

En we pakken weer even Apple als voorbeeld. Apple communiceert via The Golden Circle. En zo ziet dat er uit:

Why: Ze geloven in wat ze doen, namelijk het maken van computers, telefoons, Ipads enz.
How: Ze doen dit door de producten prachtige designs te geven en gebruiksvriendelijk te maken.
What: Op deze manier wil Apple bereiken dat klanten hun producten verkopen.

Conclusie:

Bij het gebruik van The Golden Circl gaat het erom dat jij als ondernemer van een webwinkel en/of website gelooft in wat jij hebt. Doordat jij in je eigen product en/of dienst gelooft en weet hoe jij dit product hebt gemaakt, kun jij veel krachtiger je product en/of dienst verkopen. Daarom blijf ik er ook bij dat het echt goed is om echt in je eigen product en/of dienst te geloven. Verwacht nou niet dat wanneer je op deze manier begint met het communiceren, dat je gelijk onwijs veel verkopen zult krijgen. Dat zou niet realistisch zijn. Maar het is absoluut wel een eye-opener om te zien dat deze manier zo ontzettend krachtig is.

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten