Onze blog

Tips: Hoe maak ik een sterke contactpagina?

 

Heb jij al een website of webshop? En hoe staat het ervoor met je contactpagina? Wist je dat dit een van de belangrijkste zaken is die goed moet zijn? Je bezoekers zullen als eerste op deze pagina kijken. En als zij alles kunnen vinden wat ze willen weten kun jij van deze bezoekers klanten maken. Wij zien dat veel websites of webshops wel een contactpagina hebben, maar deze is in de vaak gevallen niet compleet of er is te weinig aandacht aan besteed. Dat is jammer omdat je op die manier veel klanten kunt mislopen. Hoe kun jij er voor zorgen dat je contactpagina goed in elkaar zit en van je bezoekers klanten kunt gaan maken? Lees hieronder de 4 tips die je verder zullen helpen.

Tip 1: zorg dat de contactinformatie duidelijk is

Een bezoeker die op de contactpagina komt is in de meeste gevallen opzoek naar een e-mailadres, een telefoonnummer of een adres. Daarom is het belangrijk dat jij er voor zorgt dat deze gegevens meteen opvallen. Zet er ook je btw-nummer en je KvK gegevens in. Op die manier heb je alle belangrijke gegevens bij elkaar staan. En hoeven je bezoekers niet door heel je website te gaan om deze gegevens te vinden. Wat je kunt doen om alles extra duidelijk te maken is door het gebruik van dik gedrukte letters en/of gebruik te maken van een groter lettertype. Je kunt ook kiezen om blokken te maken in een bepaalde kleur. Wanneer je hiermee wilt gaan werken is het belangrijk om een opvallende kleur te gebruiken, maar let er wel op dat alles van de gegevens nog valt te lezen.

 

Tip 2: Maak gebruik van Google maps

Het voordeel van Google maps is dat je bezoeker precies kan zien waar jij met je onderneming zit. Google maps is ontzettend handig om zo je adres-gegevens een extra ondersteuning te geven. Wanneer je meerder vestigingen (ook al is het niet in dezelfde plaats) hebt dan kun je deze allemaal invoegen in dezelfde kaart. Zeker wanneer je lijfelijke winkel hebt kan je bezoeker zelf bepalen waar hij/zij heen wilt. De guidance webshop bied als extra optie om de bezoeker te laten zoeken naar een vesting in de buurt. Dit kan hij doen door te zoeken op postcode, de straat, stad of de provincie. Deze gegevens kunnen ze invullen in de zoekbalk. Daarnaast kan er ook een link worden gemaakt naar de Google maps met daarin ook de route hoe men moet rijden. Wanneer je een vestiging hebt die niet zo makkelijk te vinden is, dan kun je ook een kleine routebeschrijving maken en hier ook nog een foto/afbeelding van het pand waar jij zit plaatsen.

 

Tip 3: Bied ook een invulformulier aan

Een invulformulier zorgt er voor dat een bezoeker meerder vragen en verzoeken kan plaatsen. Denk hier bijvoorbeeld aan het opvragen van een offerte, het aanvragen van een catalogus die gedrukt is, het inschrijven voor een nieuwsbrief en natuurlijk gewoon vragen waar je bezoeker wat meer over wilt weten. Je ziet dat veel websites of webshops gebruik maken van zo’n invulformulier, maar hebben verder geen contactgegevens hebben. Veel bezoekers willen of kunnen een invulformulier niet invullen. Dit kost namelijk meer tijd. En het kan zomaar gebeuren dat een vraag niet via dit formulier ingevuld hoeft te worden omdat het antwoord niet zo uitgebreid is. Het invulformulier zet je onder de contactgegevens.

Tip 4: Zet ook je sociaal media op de contactpagina

Tegenwoordig maken de meeste ondernemers gebruik van sociaal media, zoals bijvoorbeeld Twitter en Facebook. De contactpagina bied je de mogelijkheid om deze ook extra onder de aandacht te brengen bij je bezoekers. Ook hier kunnen ze je dan volgen en zien wat je allemaal doet. Juist op sociaal media kunnen mensen ook vragen stellen en kun je dit zien als een extra verlening van je klantenservice.

WAS JE HANDEN!!
#STOPCORONA

DOUCHEN, HANDEN WASSEN, JE GEZICHT VERMIJDEN MET JE HANDEN

Plaats een reactie

WAS JE HANDEN!!
#STOPCORONA

DOUCHEN, HANDEN WASSEN, JE GEZICHT VERMIJDEN MET JE HANDEN

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten