Onze blog

VINC-model de “C” van Conversie

 

In de reeks VINC-model komen we in dit blogbericht bij het laatste punten. Namelijk de “C” van Conversie. Wanneer je via het VINC-model werkt, kun jij op een gestructureerde manier meer uit je blog gaan halen. Ik heb al eerder vermeld dat het VINC-model op andere gebieden te gebruiken valt. Het starten van een onderneming, het opbouwen van je website of webshop. Zeker wanneer je snel de draad kwijt bent is dit een heel fijn model om mee te werken. Zelf vind ik dit ook een fijn model om te gebruiken. Terwijl ik iemand ben die het overzicht niet snel kwijt is. Dus iedereen kan dit model gebruiken!

 

Conversie

Met conversie word bedoeld de bezoeker gaat over tot een bepaalde actie waarbij zij bijdragen aan het doel dat jij als ondernemer hebt gesteld. Een doel kan zijn dat jij als ondernemer jezelf richt op het halen van verkopen. Maar dan is het natuurlijk wel goed om subdoelen te stellen om zo jouw doel te kunnen bereiken. Op het moment dat jij je subdoelen helder hebt om je uiteindelijke doel te kunnen bereiken, kun jij je daarna richten op het verbeteren van je conversie.

 

Tips om je conversie te verbeteren

  1. Heel erg belangrijk is dat je er voor zorgt dat je website of webshop snel laad. Zoals je vast wel weet willen mensen niet te lang hoeven wachten voor ze beeld krijgen.
  2. Daarnaast is het ook belangrijk dat alle artikelen en blogs die jij plaats ook snel laad. Net als bij punt 1 willen mensen gewoon niet lang wachten. Moet dit wel dan klikken ze in notime weer weg.
  3. Meten is weten. Zorg er voor dat je gebruik maakt van Google Analytics. Hierdoor zul je zien wat er op je website of webshop gebeurd en waar bezoekers naar opzoek zijn.
  4. Zorg voor de mogelijkheid dat je bezoekers als ze dat willen zich kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief. Ze komen dan in je mailinglist te staan. Mocht dit natuurlijk bij jou van toepassing zijn.
  5. Zorg er voor dat je in contact blijft met je bezoekers. Op die manier weet jij wat er speelt bij je bezoeker zodat jij je hier op kunt richten.
  6. Wanneer je gebruik maakt van buttons waar je bezoekers op kunnen klikken durf dan hiermee uit te proberen. Ga een kijken wat er werkt en wat er juist niet werkt.

 

Conversie is de aanloop naar de feedback van je idee

Wanneer je bezig gaat met de conversie verbeteren zul je dus gaan kijken wat wel werkt en wat niet. Jij begon met een idee en bent hier mee aan het werk gegaan. Het kan zomaar gebeuren dat je na een paar maanden ziet dat het bezoekersaantal daalt en je tot de conclusie komt dat dit komt door de vormgeving. Door hier mee aan het veranderen gaan kun je voor jezelf gaan kijken of dit verbetering geeft. Wanneer je gebruik gaat maken van het VINC-model dan kun jij op een gestructureerde manier meer uit je blog of onderneming halen en succes behalen. Toch moet ik hier wel bij vermelden dat het succes tijd nodig heeft. Je moet er wel wat voor doen natuurlijk. Maar als jij iets doet waar je passie ligt dan maakt tijd niks uit!

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten