Onze blog

Waar is een bounce rate afhankelijk van?

 

Wanneer je zelf gebruik maakt zie je bij bounce rate een percentage staan. Het kan zijn dat deze hoog is. Nu wil jij natuurlijk weten of dit wel of niet goed is. En dat begrijpen wij. Een hoge bounce rate kan voor stress zorgen, want als er nu iets niet goed is aan je website of webshop wil je weten hoe jij dit kan veranderen om de bounce rate te verlagen. Google geeft aan dat een gemiddelde bounce rate rond de 40% ligt. Maar is dat ook zo?

 

Waar is een bounce rate afhankelijk van?

Er zijn verschillende factoren waar het afhankelijk van is. Ik zal er een aantal noemen in onderstaande lijst:

  • De branche of industrie waarin jij werkt.
  • Hoe bekend je naam is.
  • Wat voor een soort  type pagina jij gebruikt.
  • Wat voor een soort type website of webshop jij hebt.
  • Wat het doel is van je website of webshop.
  • Wat het doel is dat je bezoekers moeten doen.
  • enz.

 

Richtlijnen voor een acceptabele bounce rate

Het percentage van de bounce heeft Google een richtlijn gemaakt. Kijk eens naar je eigen statistieken van je eigen bounce die jij op je website of webshop hebt. Komt deze overeen met het onderstaande lijstje?

  • Content websites van 40-60%
  • Blogs van 70-98%
  • Leadgeneratie website van 30-50%
  • Online diensten die worden aangeboden van 10-30%
  • E-commerce van 20-40%
  • De landingspagina’s van 70-90%

 

Je landingspagina inrichten voor een lagere bounce rate

Wanneer de landingspagina een hoge percentage heeft dan betekend dit dat je bezoekers niet tevreden zijn of dat je iets heel anders hadden verwacht dan waar ze naar opzoek waren. Wanneer jij er voor zorgt dat de landingspagina een oproep heeft tot het doen van een actie bij je bezoekers kun jij hierdoor een lagere bounce rate krijgen. Denk hierbij aan knoppen als “klik hier voor…”, “schrijf je in voor…” of “probeer nu gratis” en zo zijn er nog vele andere mogelijkheden om je bezoekers aan te zetten tot een actie.

 

Blog

Ook wanneer je een blog website hebt of een blog op je website of webshop hebt kun je tegen een hogere bounce aanlopen. Toch hoef jij je hier niet druk om te maken. Vaak schrijf je maar 1 of 2 blogberichten per week. Bezoekers lezen in de meeste gevallen deze ene blog. En komen de volgende keer weer bij je terug. Natuurlijk is het wel fijn als je bezoekers nog even verder op je website of webshop gaan kijken. Maar bij een blogsite gaat het er vooral om dat je bezoekers steeds terugkeren. Als ze dit doen dan bouw je een loyaliteit op bij je bezoekers.

WAS JE HANDEN!!
#STOPCORONA

DOUCHEN, HANDEN WASSEN, JE GEZICHT VERMIJDEN MET JE HANDEN

Plaats een reactie

WAS JE HANDEN!!
#STOPCORONA

DOUCHEN, HANDEN WASSEN, JE GEZICHT VERMIJDEN MET JE HANDEN

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten