Onze blog

Zakelijk Gebruik Social Media

Zakelijk Gebruik Social Media

Als jij als bedrijf socialmedia wilt gaan gebruiken, dan is het wel belangrijk dat jij alles op ‘de goede manier’ gaat doen. Ik wil je in deze blog een aantal zaken aanraden en afraden om te voorkomen dat je als bedrijf fouten en blunders begaat.

Er zijn een aantal ongeschreven regels waar jij dus wel rekening mee moet houden. Maar wat een paar jaar geleden ‘not don’ was kan nu een trend zijn. Tevens gelden er bij verschillende socialmedia soms andere regels. In deze blog bespreek ik regels die in het algemeen gangbaar zijn.

Aanraders:

  • Wees consequent in al je boodschappen op alle socialmedia
  • Wees origineel en helder
  • Wees interessant genoeg om gevolgd te worden
  • Geef informatie die interessant genoeg is om te delen/ door anderen gedeeld te worden
  • Voeg waarde toe
  • Ga de dialoog aan en wees sociaal
  • Luister naar en reageer op de vragen

Afraders:

  • Niet alleen maar zenden
  • Geen leugens en halve waarheden
  • Je privézaken niet op je zakelijke account plaatsen
  • Negeer geen mensen die bijvoorbeeld een tekst plaatsen op jouw blog
  • Stuur niet teveel informatie via je socialmedia. Wanneer je teveel berichten plaatst en je je klanten een informatie-overload geeft, kan dat averechts werken.

Plaats een reactie

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten