Onze blog

Zoekmachine Optimalisatie: Hoog Scoren In Google? Ultieme stappenplan 2017!

Hoog scoren in Google door zoekmachine optimalisatie? Dit betekend meer bezoekers en kans op verkopen! Dat wil jij toch ook? Hoog scoren in Google hoe doe je dat? Je weet misschien wel dat het regelmatig plaatsen van nieuwe unieke content al een hoop kan doen voor het hoger scoren in Google. Maar het hoog scoren in Google is veel meer dan alleen het plaatsen van unieke content.

Je weet waarschijnlijk wel dat Google gebruik maakt van ranking factoren in hun algoritme. Maar even serieus wat zijn deze factoren dan? En belangrijker hoe kun jij hier nu op inspelen? Jij wilt natuurlijk ook hoog scoren binnen de zoekresultaten van Google. Want hoe hoger jij scoort hoe meer bezoekers jij zult krijgen. Meer bezoekers betekend ook meer kans op klanten. En dat is nu net waar het om draait toch?!

In dit artikel zullen gaan we kijken naar de verschillende factoren waarbij jij je SEO kunt verbeteren en dus hoog scoort in Google.

 

SEO: Ultieme stappenplan!

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 1:

De leeftijd van de domeinnaam: Echter wees jezelf er wel van bewust dat dit niet het aller belangrijkste is. Oke het is wel zo dat wanneer je net start met je website of webshop je niet meteen hoog scoort in Google. Hoe langer je website of webshop bestaat hoe hoger je scoort in Google. En ja je moet hier natuurlijk wel wat voor doen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 2:

Het gebruik van een zoekwoord in je domeinnaam: Zoekwoorden zijn belangrijk als het gaat om hoog scoren in Google. Daarom is het gebruik van een zoekwoord in je domeinnaam zeker een factor om rekening mee te houden. Toch is het goed om als je hier gebruik van maakt uit te zoeken of dit een zoekwoord is die over een tijdje niet meer of veel minder word gebruikt. Je domeinnaam veranderen is namelijk erg lastig.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 3: 

Het gebruik van een keyword in het begin van je domeinnaam: Een domeinnaam dat begint met een trefwoord waar de doelgroep vooral opzoekt heeft een voorsprong op andere website die dit niet toepassen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 4:

De lengte van de domeinregistratie: Een domeinnaam kun je voor langer tijd betalen. In de meeste gevallen is een domeinnaam die een langer registratie heeft vaak ook een website die waardevolle zaken heeft. Nu wil ik niet  beweren dat een website die een per jaar de domeinnaam registreert niet waardevol is. Maar in de meeste gevallen zal deze website na een tijdje ook verdwijnen omdat er weinig tot niks word toegevoegd.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 5:

Het gebruik van een keyword in je subdomein: Een subdomein is een verwijzing naar een bepaald onderwerp binnen je eigen website. Als voorbeeld hebt een website over interieur en je hebt als domeinnaam interieurinspiratie.nl. Nu wil je per seizoen ideeën geven. Dan word je subdomein voor de lente lente.interieurinspriatie.nl. In dit voorbeeld is het keyword van de subdomein lente.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 6:

Exact Match Domain: Oftewel EMD’s kunnen je nog steeds een voorsprong geven in de zoekresultaten. Dat wil zeggen dat je de juiste zoekwoorden in je domeinnaam hebt staan.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 7:

Openbare WhoIs Versus Private WhoIs: Privé WhoIs informatie kan een teken zijn van ‘iets te verbergen’. Zorg er altijd voor dat je WhoIs op ‘openbaar’ staat. Zolang je niets te verbergen hebt zal Google je niet ‘straffen’.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 8:

Bestrafte WhoIs eigenaar: Wanneer Google een bepaalde persoon identificeert als een spammer, dan kun je ervan uit gaan dat Google de andere websites die eigendom zijn van dezelfde persoon ook zullen gaan onderzoeken.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 9:

TLD Extensie: Het hebben van een Ccld (.es, .nl, .be, .de) helpt de site ranken voor dat land. Maar beperkt tegelijkertijd om wereldwijd te ranken. Gebruik in dat geval dan altijd de .com

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 10:

Keyword in Titel Tag: De titel tag is na de inhoud van de pagina de tweede belangrijkste punt. De titel tag geeft een sterke SEO signaal af naar zoekmachines. Zorg er dus voor dat deze ook belangrijke zoekwoorden bevat.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 11:

Titel Tag beginnen met een Keyword: Volgens vele internetondernemers is het belangrijk om de belangrijke zoektermen aan het begin van de titel tag te plaatsen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 12:

Zorg ervoor dat zoekwoorden in de H1 Tags komen te staan. H1 of H2 Tags zijn een ”tweede titel tag” die in de inhoud naar voren komt als ”onderwerp” dat een andere relevante signaal naar Google stuurt.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 13:

Lengte van je content: Vele internetondernemers maken artikelen die bestaan uit 500 á 1000 woorden. Echter wanneer je 1500+ woorden gebruikt per artikel dan zal Google je artikel ook beter kunnen begrijpen en dus ook hoger ranken in de zoekmachines. Zorg er dus voor dat je niet te veel korte artikelen schrijft maar ook 1500+ artikelen. Mits het niet nodig is natuurlijk.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 14:

LSI zoekwoorden (Latent Semantic Indexing) in de titel en beschrijving tags: LSI zoekwoorden in een artikel kan Google helpen om onderscheid te maken tussen bekende zoekwoorden die niet relevant aan elkaar zijn. Zoals Apple als merknaam of Apple als vrucht.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 15:

Pagespeed oftewel de laadtijd van je pagina: Zowel Google als Bing gebruiken de pagina laadsnelheid als een belangrijke ranking factor. Spiders van deze zoekmachines kunnen jouw website snelheid vrij nauwkeurig meten op basis van codes en bestandsgrootte van een pagina.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 16:

Duplicate Content: Identieke inhoud op dezelfde site (zelfs lichte wijzigingen) kunnen een negatieve invloed hebben op je ranking binnenin Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 17:

Rel = cruciaal: Mits je deze functie goed gebruikt, kan het voorkomen dat Google het ziet als duplicate content.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 18:

Pagina laadsnelheid via Chrome: Google kan ook Chrome gebruiken om een betere kijk te krijgen van een pagina. Mits deze rekening houdt met de server snelheid, CDN gebruik en andere niet HTML-gerelateerde site signalen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 19:

Beeldoptimalisatie: Afbeeldingen geven een sterke signaal af naar Google. Zorg er dus voor dat deze afbeeldingen een goede bestandsnaam hebben. Liefst met de zoektermen erin. Ook is het belangrijk om de Alt-Tekst in te vullen met de ‘beschrijving’.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 20:

Recentheid van Content: Een van de laatste updates van Google kwam naar voren dat Google gevoeliger wordt wanneer oude artikelen bijgewerkt worden. Google onthoud en ziet de laatste aanpassingen van een pagina of artikel.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 21:

Omvang van inhoudelijke updates: Het bewerken en veranderen van bestaande teksten is een frisheid factor. Het toevoegen of verwijderen van hele delen tekst is voor Google interessanter dan slechts een paar woorden.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 22:

Historische updates: Hoe vaak is de pagina of artikel bijgewerkt? Dagelijks, wekelijks, elke 5-jaar? Frequentie van de updates kan ook een rol spelen in de frisheid factor.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 23:

Keyword is King: Het hebben van belangrijke zoekwoorden in de eerste 100 woorden van de inhoud van een artikel blijkt een zeer positieve signaal af te geven naar Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 24:

Sleutelwoorden in H2, H3 Tags: Probeer bij elke artikel een koptekst in H2 formaat te zetten waarbij de zoektermen naar voren komen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 25:

Volgorde van Zoekwoorden: Een exacte match van een zoekwoord is vele malen sterker dan dezelfde zoekwoord in een andere volgorde. Bijvoorbeeld: Zoektocht naar: ”Kat scheer technieken” Kom je op een geoptimaliseerde pagina uit met ”Scheertechnieken voor je kat” Is beter dan dat je gebruikt: ”Technieken voor het scheren van een kat”. De zoekwoorden komen hier ook in voor maar de zin is veel te lang. Hou het kort  en krachtig. Dit is een goede voorbeeld waarom keyword research echt heel belangrijk is.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 26:

Uitgaande link: Veel internetondernemers denken dat het koppelen doormiddel van een link naar een andere gerelateerde website goede signalen afgeeft naar Google. Ikzelf heb daar mijn twijfels over.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 27:

Grammatica en spelling: Juiste grammatica en spelling is een belangrijke factor. Google zal in de toekomst steeds slimmer worden en zal steeds meer gaan letten op spelfouten en of de talen waarin geschreven is de juiste grammatica is gebruikt.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 28:

Is de inhoud van de pagina of artikel origineel? Nepnieuws is helemaal hot in deze tijd. Grote techbedrijven besteden miljoenen om dat te voorkomen. Probeer je artikelen zo origineel en na waarheid te schrijven.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 29:

Handige aanvullende artikelen: Zorg ervoor dat je onderaan het artikel of in de Widget aanvullende informatie weergeeft. Gerelateerde aanvullende informatie zorgt voor een lagere bounce rate wat dus weer resulteert in een hogere score binnen Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 30:

Aantal uitgaande links: Te veel uitgaande links kan voor een lagere score zorgen. Probeer maximaal 3 uitgaande links per artikel te maken. Een hoger aantal kan gevaarlijk zijn.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 31:

Multimedia: Afbeeldingen, video’s en andere multimedia-elementen kan fungeren als een goed signaal naar Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 32:

Aantal interne links die verwijzen naar een ander artikel: Het aantal internet links op je website kan voor een hogere ranking zorgen. Zo creëer je een soort ”spinnenweb” binnenin je website.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 33:

Kwaliteit van interne links die naar een andere artikel verwijzen: Interne links die verwijzen naar een groter gerelateerd artikel op je website hebben een sterker effect bij Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 34:

‘Broken” Links: Te veel ”kapotte” links kan een teken voor Google zijn dat jij je website verwaarloost. Gebruik Google Webmasters om je gebroken links te analyseren. Probeer gebroken links te verwijderen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 35:

Reading Level: De leesbaarheid van ’t artikel is ook van groot belang. Google schat ’t leesniveau in op basis van je grammatica en spelling.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 36:

Affiliate Links: Affiliate links kan op zich geen kwaad als ’t gaat om je positie in Google. Te veel affiliate links die naar je site verwijzen kan echter wel zorgen voor een lagere ranking. Wanneer iedereen overal een link kan plaatsen die naar jouw website verwijst kan dat volgens Google wijzen op BlackHat SEO.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 37:

HTML fouten: Te veel HTML fouten of slordige/slechte codering kan een teken zijn van een slechte kwalitatieve website. Probeer altijd een Theme voor WordPress te gebruiken die SEO en HTML technisch goed in elkaar zit.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 38:

URL lengte: Buitensporig lange URL’s kunnen zorgen voor een lagere ranking binnenin de zoekresultaten van Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 39:

URL Pad: Een pagina dichter bij de homepage kan een lichte autoriteit boost krijgen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 40:

Reacties van bezoekers: Zorg er altijd voor dat de functie voor reacties plaatsen aan staat bij je artikelen. Wanneer bezoekers reageren op je artikelen ziet Google dat als nieuwe content.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 41:

Categorieën toevoegen: Het toevoegen van categorieën zorgt voor een hogere ranking in Google. Een categorie die relevant is met ’t artikel geeft een boost in je Google ranking. Gebruik per artikel gemiddeld 3 gerelateerde categorieën.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 42:

WordPress Tags: Tags zijn specifieke relevante zoektermen. Gebruik bij elk artikel gemiddeld 5 Tags.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 43:

Zoekwoord in URL: Probeer altijd een zoekwoord te gebruiken in je URL

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 44:

Referenties en bronnen: Wanneer je bronnen vermeld naar andere grote websites met de verwijzing doormiddel van een link kan een teken zijn van kwaliteit. Echter, Google heeft ontkend dat ze gebruik maken van externe links als een ranking-factor.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 45:

Bullets en genummerde lijsten: Bullets en genummerde lijsten helpen bij het gebruiksvriendelijkheid van je website. Bezoekers kunnen beter de inhoud van ’t artikel lezen waardoor vele internetondernemers denken dat Google er ook rekening mee houdt in de Google ranking.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 46:

Prioriteit van de Sitemap: Een sitemap.xml is van groot belang van je Google ranking. Zorg er altijd voor dat je een tool gebruikt (bijvoorbeeld van Yoast) die ervoor zorgt dat je website goed geïndexeerd wordt door Google en Bing.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 47:

Te veel uitgaande links: Hierover al vaker benoemd hierboven, maar is wel een belangrijk punt. Sommige websites hebben veel te veel links op hun pagina’s. Het kan afleiden van ’t daadwerkelijke inhoud.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 48:

Leeftijd van een artikel: Google heeft een enorme voorkeur aan nieuwe verse inhoud. Een oudere artikel die regelmatig wordt bijgewerkt kan een nieuwe artikel overtreffen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 49:

Gebruiksvriendelijke indeling: Zorg voor een goede indeling van je website. Met een duidelijke menu bovenaan en alles duidelijk zichtbaar maken.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 50:

Nuttig inhoud: Maak vooral artikelen met een nuttige inhoud. Google maakt namelijk een onderscheid tussen ”kwaliteit” en ”nuttig” content. Door te meten of bezoekers terugkeren en de duur van de bezoekers op die pagina.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 51:

Goede content biedt kwaliteit: Google heeft de ”oorlog” verklaard aan websites die niets of heel weinig nuttigs op hun site hebben staan. Ook websites die ”dood” zijn en niet meer worden onderhouden zal Google extreem laag ranken.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 52:

Contact Pagina: Google heeft bekend gemaakt dat zij websites een ”bonus” geven wanneer webmasters in de contactpagina de contactgegevens hetzelfde zijn al hun WhoIs info.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 53:

TrustRank: Website vertrouwen is een enorm belangrijke ranking factor geworden sinds 2012. Dat wordt gemeten door het aantal links die Google ziet als ”zeer betrouwbare informatie”.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 54:

Site Updates: Niet alleen dagelijks je website onderhouden doormiddel van nieuwe content plaatsen is van groot belang. Het updaten van plugins etc. is ook van zeer groot belang.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 55:

Aanwezigheid van de Sitemap: Een sitemap helpt zoekmachines je website beter te indexeren. Het helpt het verbeteren van de zichtbaarheid.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 56:

Uptime van je website: Een downtime is de tijd waarbij je website niet te bereiken is door wat voor reden dan ook. Vaak zijn het server problemen. Probeer je website altijd te hosten bij een betrouwbaar hostingbedrijf. Zoals eNJee.nl

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 57:

Server Locatie: De locatie van de server kan van invloed hebben op je Google ranking. Wanneer je server in Spanje staat dan is het lastiger om hoger in de zoekresultaten te komen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 58:

SSL Certificaat: Google heeft bevestigd dat zij website hoger ranken wanneer zij een SSL-certificaat hebben. Je kunt dat zien wanneer een URL een HTTPS (veilig) verbinding weergeeft.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 59:

Algemene Voorwaarden & Privacy Policy: Wanneer je deze twee pagina’s aanmaakt dan laat je Google zien dat je website betrouwbaar is op het internet.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 60:

Duplicate Meta Omschrijving: Dubbele Meta Omschrijving kan je site omlaag brengen in de zoekresultaten.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 61:

Gebruik een navigatie: Dit behoord ook tot de gebruiksvriendelijkheid van je website. Niet alleen bezoekers kunnen dan duidelijk zien waar ze op de website zijn. Ook Google weet waar ie zich bevind.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 62:

Mobile Responsive: Wanneer je website mobiel geoptimaliseerd is, is de kans groot dat Google je website hoger rankt dan een zelfde website die niet beschikt over de mobile responsive functie. Google heeft bevestigd dat mobiel vriendelijke websites eerder getoond zullen worden op mobiele apparaten dan niet mobiel vriendelijke websites. Wanneer je Tags en Categorieen gebruikt voor je artikelen met daarin ”mobile responsive” terwijl je website niet eens mobile responsive is, dan zal Google je straffen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 63:

YouTube: Het is duidelijk voor jullie allen, dat YouTube van Google is. Het is je ook vast en zeker opgevallen dat Google ook video’s weergeeft in de zoekresultaten. Probeer je dus niet alleen te richten op artikelen te schrijven. Maar maak ook video’s, Vlogs etc. om je doelgroep in Google te bereiken.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 64:

Site Usability: Een website die moeilijk te gebruiken is kan een hoge bounce rate veroorzaken. Een te hoge bounce rate kan er toe leiden dat je website lager rankt in de Google resultaten. Google heeft een onafhankelijke algoritme bedacht om deze gebruikersgegevens te analyseren en te beoordelen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 65:

Gebruik van Google Analytics en Google Webmaster Tools: Sommigen denken dat het hebben en gebruiken van deze twee gratis tools van Google je website hoger zal scoren. Echter is dat niet waar. Je kunt echter alleen inspelen op t gedrag van bezoekers. Het innen van data voor je eigen analyse kan uiteindelijk resulteren in een lagere (dus positieve) bounce rate.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 66:

Reacties: Wanneer er reacties geplaatst worden door bezoekers is dat ook erg positief voor je ranking binnenin Google. Probeer ook altijd antwoord te geven bij elke reactie, zo lok je meer reacties uit.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 67:

Leeftijd van je domein: Een oudere domein is vaak krachtiger dan een nieuw domein. Een nieuw domein heeft langer te tijd nodig om hoger te scoren in Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 68:

Linking Root Domeinen: Het aantal verwijzende domeinen naar je eigen domein is en blijft één van de belangrijkste factoren in het algoritme van Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 69:

Links krijgen van andere IP adressen: Iedere server heeft een eigen IP adres. Iedere website-eigenaar heeft dus een eigen IP-adres. Websites die naar naar elkaar linken waarvan beiden een ander IP-adres hebben zijn krachtiger dan wanneer de websites op dezelfde server staan.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 70:

Gebruik van Alt Tag: Wanneer je afbeeldingen upload naar je WordPress website dan is het belangrijk dat je de Alt-Tag benoemd naar het gerelateerde bericht. Zodat Google je afbeeldingen goed kan indexeren. Google houdt immers van afbeeldingen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 71:

Links vanuit .amsterdam of .cursus en andere TLD: Google heeft verklaard dat verschillende TLD’s geen belangrijke factor is in je Google Ranking. Maar dat wil niet zeggen dat de ‘normale’ TLD zoals .nl .de .be .com zijn afgezwakt.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 72:

Autoriteit van je link: De autoriteit van de verwijzende pagina is een uiterst belangrijke factor voor je Google Ranking.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 73:

Backlinks van concurrenten: Backlinks van concurrerende websites kan waardevoller zijn dan een link van een niet of mindere concurrerende website.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 74:

Social Media: Links vanuit Social Media worden steeds krachtiger. Omdat mensen veel klikken op links vanuit Social Media zal Google dat zien als unieke nieuwe, verse content.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 75:

Links van slechte websites: Backlinks van slechte websites of websites met weinig inhoud kan je website kwetsen in de Google Ranking.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 76:

Gastbloggers: Gastbloggers worden steeds belangrijker. Let er echter wel op dat sommige gastbloggers vaak dezelfde content gebruiken. Gebruik verschillende online tools om te checken of de artikelen van unieke content voorziet.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 77:

Links naar je homepage: Hoe meer interne links verwijzen naar je homepage, des te meer Google vermoed dat je Homepage de belangrijkste pagina is van je site.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 78:

Nofollow Links: Eén van de belangrijkste onderwerpen binnen SEO. Google volgt deze links niet.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 79:

Verschillende Link Types: Het hebben van een groot aantal onnatuurlijke links die afkomstig zijn van één enkele bron, kan een teken zijn van webspam. Echter, wanneer deze bron een goede positie heeft binnen Google, en dus betrouwbaar is, dan kan je website ook een boost krijgen in de zoekresultaten.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 80:

”Sponsored Links” oftewel, Gesponsorde links: Wanneer je deze tegenkomt zijn het vaak ‘partner bureau’s’. Deze kan de waarde van je link verlagen.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 81:

Contextuele Links: Links die vermeld staan op een pagina waar veel tekst staat, is vele male krachtiger dan een link die op een lege pagina staat waar verder geen tekst te zien is. Een goed voorbeeld van een contextuele link zijn links van een gastblogger. Een lang artikel van 1500+ woorden met daarin maximaal 3 links.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 82:

Overmatige 301 Omleidingen naar een pagina: Oude links proberen te vermeiden. Gebruik hierbij Google Search Console om te checken of alle interne en uitgaande links nog functioneren.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 83:

Backlink Anchor Tekst: Zoals in de beschrijving vermeld staat van de oorspronkelijke algoritme van Google:

”Zorg voor een nauwkeurige omschrijving wanneer je een Anchor Tekst (Anker Tekst) schrijft”.

De anchor tekst is minder belangrijk dan vroeger, maar stuurt nog steeds een sterk signaal af naar Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 84:

Interne Link Anchor Tekst: Een interne link anchor tekst is een andere relevante link. Deze wordt ook anders beoordeeld dan een backlink anchor tekst.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 85:

Link Titel Naamsvermelding: De link titel (de tekst die wordt weergegeven wanneer je met je muis over een link zweeft) Wordt ook gezien als een sterk signaal naar Google.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 86:

Backlink van dezelfde TLD: Een backlink van dezelfde TLD (.de .com .nl .be) is krachtiger dan een ander TLD.

 

Zoekmachine Optimalisatie tip 87:

Linklocatie In De Inhoud: Een link aan het begin van een tekst is krachtiger dan een link aan het einde van een artikel.

Ultieme SEO Fitness E-Book 2018

GENEREER EEN ENORME GOLF VAN NIEUWE GRATIS BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE OF WEBSHOP ONTDEK DE ALLER LAATSTE UPDATES VAN GOOGLE EN HOE JE ZE MOET GEBRUIKEN IN JOUW VOORDEEL

Dank voor het aanmelden! Check gauw je mailbox!

Er is iets mis gegaan... Probeer het ff opnieuw.

Plaats een reactie

Ultieme SEO Fitness E-Book
2018

GENEREER EEN ENORME GOLF VAN NIEUWE GRATIS BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE OF WEBSHOP
ONTDEK DE ALLER LAATSTE UPDATES VAN GOOGLE EN HOE JE ZE MOET GEBRUIKEN IN JOUW VOORDEEL

Dank voor het aanmelden! Check gauw je mailbox!

Er is iets mis gegaan... Probeer het ff opnieuw.